Friday, May 31, 2013

Kisah AKU n Shopping di Namdaemon Market

Assalamualaikum semua, sselepas je melawat Namsangol Hanok Village, kami dibawa oleh Nazirul, our tourist guide ke Namdaemon. Sebuah syurga membeil belah, dengan harga yang berpatutan - sesuai sangat untuk membawa balik souvenir untuk kawan-kawan..
Kalau 2-3 hari lepas asyik hujan je berturut-turut kat Korea, tapi semalam cuaca panas but suhu still dingin. So guys, inilah Namdaemon Market - of course ada 2 tarikan kat sini - brooch dan juga souvenir.
Tempat ni memang sesak, so kami di bahagikan kepada 2 kumpulan. Satu kumpulan ke brooch sector dulu, and the other pergi cari souvenir yang lain
Group yang aku join pergi tempat brooch dulu, rambang mata aku nak pilih. Since budget aku pun terhad, so kenalah berbelanja dengan baik kalau tak nak berlapar..haa
Beli untuk mak, along dan makcik-makcik-)
Lepas tu kami switch pulak, kitorang ke souvenir punya area - kat sini lagilah nak berambang-rambang mata aku. Tapi tak banyak pun aku spend kat sini sebab first day hari tu aku dah spend kat discount mart area Myeong-dong. Harga pun lebih kurang sama je.
Tengok apa tu Farid?
Waah..banyak nya kraf tangan orang Korea ni, kalau banyak duit bawak semua aku nak beli..huk. Tapi takpe lah, aku travel ni pun atas kapasiti seorang student. So, next time lah..:-)
Diorang ni borong jugak lah tadi. Ada lah minimum dua beg plastik.
Namdaemon Market yang sentiasa sibuk. Ni macam lebih kurang area Pasar Seni kat KL.
Tengok tu, berbondong-bondong beg plastik..aku nasib baik satu je..:-p
Kami dibawa lunch di Dongdaemon oleh Nazirul, kedai burger ni halal, huu - dapat jugak makan daging ayam..:-)
Nyum-nyum, for 3500 won, berbaloi jugak lah. Lebih kurang harga McChicken kot..
Dongdaemon ni jual barang-barang ekslusif macam sutera, baju designer etd. Since time ni aku pun just tinggal 25000 won je, so malaslah join and lepak dengan beberapa kawan kat Cheongyecheon River yang dah visit waktu first day hari tu..
Doota Mall, sebuah pusat membeli belah eksklusif terletak di Doosan Tower, diatas subway station Dongdaemon. Yang ni memang aku dengan Joe duduk kat luar je lah..haa, bukan apa kitorang ada tinggal 2 hari je lagi - kira 25000 won (RM70) yang ada tu untuk makan and beli susu pisang..:-p

Baiklah kawan-kawan, teruskan membaca satu lagi entri penutup untuk hari kelima aku ye. Till then, take care and lots of love..:-)

No comments:

Post a Comment