Friday, May 31, 2013

Kisah AKU n Raikan Cinta di Namsan Tower

Assalamualaikum semua, mesti dah tak sabar kan nak baca entri Korea aku kan? huu, bajet macam ramai readers pulak saya ni..hii. Ok lah, ni entri penutup untuk hari kelima aku di Korea, cuma tinggal hari ni je untuk meluangkan masa berada dibumi yang colorful ni. Hari Sabtu pukul 6 pagi dah nak kena ada kat airport.
Malam semalam, aku, Joe, Pok Jad, Ida dengan Pn Tuan Nooriani decide untuk pergi melawat Namsan Tower, itupun sebab dalam ramai-ramai kitorang je yang tak pergi atas tu lagi.
Naik lif untuk ke cable car station.
Beli tiket two-way berharga 8000 won.
Namsan Tower ialah the highest point kat Seoul ni. Antara tarikan utama tempat ni ialah love padlock. Dimana couple akan lock mangga cinta diorang tu kat area-area yang disediakan. Best kan? That's why ramai pengunjung yang aku perasan semalam mostly couple. Siap peluk, cium semua..huu, real gila..:-p
Memang sejuk kat atas ni, even pakai gloves pun. Baju dah la nipis..huk
Kat tower ni ada cafe, souvenir shop, mini mart (olive-clive), observation deck, love-shaped bench dan banyak lagi fasiliti yang direka khas untuk pasangan kekasih.
Singgah kat souvenir shop, aku beli padlock dengan harga 4000 won. Kunci apa kat sini? Letak nama aku dan X je, X tu siapa-siapa pun boleh jadi nanti. Haha
Dalam pukul 10.30 malam, kami pun turun dan pulang ke guesthouse. Sakit jugak kaki aku sebab non stop berjalan dari pagi semalam. Ok guys, cuma tinggal satu hari penuh je aku kat sini lagi, so I guess entri Korea pun cuma tinggal dalam 1-2 je lagi..Apa-apapun teruskan membaca. Anyogi gaseyo..!!

No comments:

Post a Comment