Thursday, August 14, 2014

Kisah AKU n Exam Result Pt. 6

Assalamualaikum semua, petang ni suka aku nak berkongsi tentang result final exam untuk semester yang keenam, iaitu semester terakhir aku mencari ilmu kat UiTM ni.
Haa ni lah dia - you know what, happy sangat beb. Akhirnya kat semester terakhir ni berjaya jugak aku dapatkan satu pencapaian yang baik dalam akademik - Dean's List..huu. Seperti yang korang tau, bagi Semester 5 - pointer aku turun mendadak ke 3.03, which upset me a lot, mungkin disebabkan kepayahan yang bakal diterima untuk maintain kan CGPA. But, alhamdulillah - this last exam menggembirakan aku dengan improvement sebanyak 0.64. That's for me sangat membanggakan. Bayangkan, tak pernah pun sekali hampir dengan DL, and tup-tup, last semester dapat. Beb! This should have place in my LinkedIn Academic Achievement..haha, at last..:-p

Orait - jom kita review our target - seperti biasa, ada 2 link yang aku sediakan:

  1. Target
  2. Exam Result Pt. 5
Objektif untuk semester last ni ialah untuk mencapai GPA dalam range 3.05 (minimum) to 3.43 (maximum) dan seperti yang korang nampak, this objektif berjaya dicapai - and unexpectedly, ianya melebihi target range..huu. Big success!

Subjek menetapi sasaran (between the range of "at most" and "at least")
  1. Service Management (ADM570) - Thank you Dr. Hardev Kaur, and of course for PLUS Malaysia Berhad untuk case study aku..kii
  2. Applied Research Project (ADS555) - Okay lah, still dalam range but ni tak menghentikan usaha aku untuk mengangkat Pengurusan Kualiti kat persada dunia..muahahaha..:-p
Subjek tak menepati sasaran
  1. Nil..hihi
Subjek yang membuat surprise..:-)
  1. Strategic Management for Public Sector (ADS553) - Walaupun presentation PNB macam haram jadah, tapi a lot of thanks to Associate Professor Dr. Jasmine Ahmed untuk this result. Far from apa yang ditarget iaitu B+
  2. Seminar in Global Affairs (ADS660) -This is the real shock sebenarnya, dengan Dato Yusof as my lecture yang juga famous dengan strictness dalam marking paper. Tambah pulak dengan 3 presentation yang aku buat - jauh lagi banyak daripada normal student yang amik kos ni. Aku tak harap banyak pun, target paling tinggi pun B+.
  3. Practical Training (ADS666) - Ni pun unexpected jugak dengan buku log macam shit, report pun aku risau tak de siapa faham pasal Six Sigma tu, jumpa supervisor pun sekali je. Terus je target paling banyak B+, tiba-tiba dapat A pulok..kah3x
Overall, memang amat memuaskan, takde yang lagi happy bila nampak kegembiraan mak (walaupun dengar suara je) bila dengar dua-dua anak dia dapat DL semester ni. Objektif pun dah dicapai, maka berakhirlah perjuangan aku dalam menuntut ilmu untuk peringkat ijazah sarjana muda ni. Alhamdulillah, I'm officially a degree holder..huu

18 comments:

  1. wow DL..congrats awak.. bila grad? :-)

    ReplyDelete
  2. Aku pun dapat 3.67 jugak tapi xtulis AD mcm ko pun...hmmmmmm..musykil aku dgn sistem uitm ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye? akak aku pun dapat macam tu jugak. Dapat 3.67 but tak AD. Dia pun pelik..huu

      Delete
  3. Assalam, blh dptkan emel? Sy student fsppp soon to be part 6. Nk tnya skit. Thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam.

      Sory lambat reply, baru balik dari vacation.

      E-mel: mcbridefred@gmail.com
      No Tel: +60176177164

      Delete
  4. hai, kau grad first class ke? aku musykil sebab kau ada ts (complete)(ad), walaupun cgpa you bawah 3.50.. dari-someone yang nak konvo this may..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak lah, 2nd class upper je. tu pun sebab last semester dapat dekan kot.

      Delete
  5. nak tanya, bila tak pernah dekan tiba tiba last semester dekan, masa convocation ada dpt anugerah apa apa ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takde anugerah apa-apa pun.. Cuma dapatlah merasa AD sekali dalam hidup..:-)

      Delete
  6. Since saya pun mencari tahu kenapa last semester saya (pt 6) tak bertulis AD,, walaupun saya dpt 3.67, saya dh dpt jawapan.

    UITM tetapkan kalau dlm 1 semester tu kena ambil at least 12 credit hours excluded Industrial Training (L/G) , baru lah 3.50 ke atas dikira sbg AD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh yeke, patutlah kakak saya pun takde pun (AD) tu walaupun dapat 3.67 jugak. Thanks for your explanation..:-)

      Delete
  7. Mane lagi better bachelor of administrative scince ke bachelor of human resource ?? Confuse laa nk pilih yg mane ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau u tanya confirm lah I cakap the best my course. Haha. It depends actually kalau u minat kos yang pure HR, u enroll lah kos HR. Sebab BAS ni blend both private and public sector and module banyak kearah pentadbiran kerajaan.

      Delete
  8. Yg selempang pink tuh utk yg dpt ANC jela kan

    ReplyDelete