Saturday, February 15, 2014

Kisah AKU n Exam Result Pt.5

Assalamualaikum semua, malam ni aku nak share lah pasal result exam untuk semester kelima aku menuntut kat FSPPP ni. Aku tau memang ramai yang bukak blog aku 1-2 hari ni sebab nak tengok result kan, macam mana aku tau? sebab kat Nuffnang tadi "Exam Result UiTM" mencatatkan jumlah paling tinggi untuk hari ni. So, jom lah baca sekejap.
Kesian kan, baru je Semester 4 hari tu ada peningkatan. Pastu Semester 5 buat hal balik. Penurunan sebanyak 0.7 ni nampaknya memang menunjukkan yang aku memang perlu deploy effort yang jauh lebih tinggi (6 sigma) untuk Semester 6 nanti. Sebabnya, nilai CGPA aku terus drop, dan kalau perkara ni tak menunjukkan sebarang usaha recovery, tak mustahil - CGPA tu akan jadi lebih teruk upon my graduation nanti.

Ok lah, ada lah 2 link untuk reference, sudi-sudilah tengok kalau tak busy.

  1. Target
  2. Exam Result Pt.4
Untuk review, objektif aku kali ni ialah to achieve GPA dalam lingkungan point 3.07 (minimum) -3.29 (maximum), dan secara kasarnya, objektif itu gagal dicapai. Untuk pertama kali dalam hidup aku sebagai student, objective failed, walaupun most of the subject menepati sasaran.

Subjek menepati sasaran (between the range "at most" and "at least"
  1. Social Security & Employee Benefit Administration 
  2. Malaysian Economy
  3. Project Management
  4. Public Finance
  5. Business Correspondence 
  6. Japanese Language 
Subjek yang keluar sasaran
  1. Research Methodology - Erm, penat je aku spend masa buat proposal ni. Langsung tak membantu, dah la 4 kredit, dapat C pulak tu. Memang tarik gila-gila pointer aku kali ni. Patutlah, bila aku hantar Rework Proposal, then SV cakap "This is much better than your previous one". Alahai Research..
Overall, memang agak mengecewakan. First, ni lah first time dalam sejarah aku jadi student, takde subjek pun yang aku dapat A, second, ni jugaklah time objektif aku pertama kali gagal. Tapi, sebagai Muslim, kita kena redha dengan segala apa jua keputusan yang telah diberikanNya, dan tentunya untuk semester terakhir lepas ni, aku perlukan a "magic sauce" untuk boost point CGPA aku tu. In Sya Allah.

No comments:

Post a Comment