Monday, May 27, 2013

Kisah AKU, JHonor Guesthouse n Cheongyyecheon

Assalamualaikum semua, seperti yang telah dimention before this. Ni ada lah sambungan untuk entri Korea..huu, Ok lah, lepas je mendarat kami dibawa ke tempat penginapan kami selama seminggu disini iaitu di JHonor Guesthouse.
Nak bajet jap boleh tak, sebab saya dah sampai Korea..haa~
The boys tengah buat apa tu?
 
Tengok cite Korea rupanya..dah la takde subtitle, memang taklah aku nak tercongok depan tv tu..huu
Pemandangan dari balkoni guesthouse kami..:-) Maju betul orang Korea ni, jelez aku..huk.
Tapi tak semua part la..:-p, mana ada bandar yang betul-betul semua pencakar langit kecuali si Singapura tu..
Macam biasalah dalam guesthouse, yang paling basic ada fridge, heater etc.
K-Pop star tengah berposing maut..:-)
Sementara tunggu burger Lotte, main PES jap dan laptop aku yang jadi mangsa. Aku tak main pun PES, tapi atas desakan diorang ni terpaksa lah install, itupun tak boleh main exhibition..haa, FIFA dihatiku..
Dalam pukul 11 pagi, kami dibawa oleh tourist guide ke Cheongyyecheon - sebuah sungai kecil yang mengalir ditengah-tengah downtown Seoul.
Difahamkan yang sungai ini panjangnya kira-kira 8.4 km dan menjadi tarikan resident dan juga pelancong sekitar Seoul.
Takpe nak bergambar depan public, aku kan pelancong..haa~ rasanya amik gambar depan orang ramai kat Malaysia lagi aku segan sebab diorang busy body nak tenung-tenung.
Photographer bersama - dah dia je yang selalu dekat dengan aku. Macam biasalah, pakai sistem barter - "kau snap pic aku, aku snap pic kau, baru fair" ..:-)
Ala, gelap pulak skin aku ni - kalau putih mesti boleh jadi Korean jugak..huk, sepet dah ada tu..kii
Pelik kan tempat ni, sebab sungai kecik tengah-tengah bandar ni sebenarnya dah kena kambus dulu. Nanti korang baca sendirilah kat wiki, haa.
Seriously dah jatuh cinta dengan susu pisang..hari-hari aku beli..haa. Untuk entri petang semalam aku buat separate ok..:-)

No comments:

Post a Comment