Sunday, January 24, 2016

Kisah AKU n Welcome Home Ms. Dell!

Assalamualaikum,

Minggu ni back to normal balik. In out slow, takde rezeki deals minggu ni but In Sha Allah, it will comes. 
Hari Ahad my beloved Dell rosak. Puas buat maintenance and repair, try restore point segala bagai but takde hasil. Sumpah down bila tak dapat nak repair sendiri, sedangkan I know the drill already. Last-last give up hantar kat Bro Khalid. Let the expert do the work.
Malam Selasa pulak aku sit for PTD Exam, stay kat office with Africa Team. Nak dekat jam 10 jugak balik malam tu. Harap-harap lah lulus dengan cemerlang. Amin.
Khamis - My laptop berjaya dipulihkan. Memang jodoh dia panjang dengan aku, dah masuk tahun ketujuh aku guna Dell ni. Bukan apa, risau sebab ada some files from Disember tahun lepas yang aku tak sempat buat backup dalam external. Sayangnya kalau hilang. Selain my precious blog, laptop ni juga merupakan benda yang paling lama and dekat dengan aku and antara barang yang paling aku sayang.
Thanks God It's Friday..haha. 
Hari tu memanjang je meeting, pagi petang masuk conference room. Buat call pun tak banyak, pukul 5 pulak buat spring cleaning. Kontraktor nak pasang karpet kat our office..huu, best..:-)
Ni semua angkara Thaipusam..orang lari guna highway since Batu Caves jem teruk. Gerak dari office pukul 6.30 petang, sampai rumah nak dekat pukul 7.50. Setengah jam lambat dari biasa.
Menggunakan seharian Sabtu untuk create backup, set up new restore point, image configuration dan install software-software dalam Dell aku yang baru recover ni. Malangnya my favourite game, FIFA13 dah tak dapat nak main. Tak tahu pasal apa, retry clean installation sampai 6 kali. Still failed. Sudahnya, install FIFA 11 je. Ketinggalan betul, kat market orang dah jual version 2016..huu
Malam tu melepak dengan Brotherhood. Lepak sini-sini je, gaji tak masuk lagi. Minggu depan dapat gaji boleh lah berjimba tengok wayang, karok etc. Tahun ni untuk our year end trip kami akan repeat Thailand, but our destination is Bangkok - Pattaya - Ayudhya. Ingat nak pergi Filipina, tengok lah, benda tak finalize lagi.

Itu je lah cerita minggu ni, nothing extraordinary.

P/S: Ingat esok nak main badminton dengan adik. Asalnya nak pergi petang ni tapi dia ada hal yang tak boleh dielakkan. So, tengok lah macam mana esok.

No comments:

Post a Comment