Monday, January 4, 2016

Kisah AKU n Travelogue Thailand - Day 2

Assalamualaikum,

This is the entry for my hari kedua kat Thailand. Hari kedua ni habis atas jalan je.
Had our breakfast Roti Telur and Teh Ais Limau. Nampak tak betapa keciknya portion roti diorang compared macam kat Malaysia ni..huu
Bergambar sebelum meninggalkan Hadyai. Nanti transit satu hari kat sini balik before pulang ke Malaysia.
Menaiki mini bus untuk perjalanan 9 jam ke Phuket. Tu aku cakap tadi, entry ni habis atas bas je..haha
Sampai Terminal 2 Phuket around jam 9 malam. Terus nego untuk package ke Phi Phi inclusive pick up from hotel to Pier, and the best thing is kos untuk pengangkutan pergi balik ditanggung. Cuma bayar untuk pakej je..:-)
Kat Phuket ni kami menginap di Andaman House selama 4 hari 3 malam. Good hotel with an excellent customer dan juga room services.
Ada dua beds je, tapi diorang dah siap-siap prepare additional bed yang kat hujung tu. After check in kami terus keluar untuk tengok apa yang ada kat Phuket ni malam-malam.
Phuket yang dikenali sebagai "Mountain Jewel" didalam Thai Chronicle ni bukan bandar mati time malam-malam seperti Krabi. In fact, nightlife diorang yang paling dashat pernah aku tengok. 
Tarikan yang paling utama kat sini ialah Patong Beach. Massively hitted by Tsunami 2004, area ni cepat recover dan reclaimed its reputation sebagai social hub kat sini.
Tapi..tapi..don't ever bring your family or kids kat sini. Not good untuk diorang. Dengan kiri kanan kami penuh dengan pub, bar memang terdedah dengan orang yang mabuk arak, strippers yang tak segan silu tarik korang and much extreme, peluk cium korang. Aku sekali round je terus keluar area yang dinamakan Bangla Road ni.
Kat area tu je teruk, but once kita keluar dari area tu. Phuket ada a lot of things to offer for example Paradise Inn yang menempatkan souvenir shops, restoran halal dan sebagainya. Jangan konfius Paradise Inn dengan Paradise Plaza pulak, hat Plaza tu tempat LGBT. Lagi teruk..haha
Kami balik ke hotel around 2 pagi, sampai je terus terbungkang..:;-p

Nak tau apa yang ada kat Phuket time siang, teruskan membaca..hehe

No comments:

Post a Comment