Saturday, January 30, 2016

Kisah AKU n Morning @ BBGC

Assalamualaikum,
Minggu ni tak berapa menguntungkan jugak nampaknya kat office. Belum ada rezeki lagi tu, In Sha Allah ianya akan datang, cuma yakin kepadaNya dan terus berusaha.
Pagi tadi, aku dan my brother decided to bersukan. Since cuti semester dia ada lagi sebulan, cadangannya nak hit the court every week. Melihatkan saiz pinggang yang berkembang, aku pun setuju. So, kami paid our visit to the iconic Bukit Beruntung Golf Club yang pernah dan masih lagi menjadi pusat rekreasi untuk penduduk-penduduk sekitar Bukit Beruntung, Bukit Sentosa, Taman Bunga Raya, dan juga Bandar Sungai Buaya.
Kat sini, ada swimming pools untuk sesiapa yang suka berenang, ada juga golf range kepada elites, court badminton dan tennis, gymnasium, ballroom untuk majlis (ingat wedding aku nanti nak buat kat sini lah..hee) dan juga bowling center. Tapi, sad to announce that pusat boling tu dah pun closed it's operation.
Haa ni lah adik aku. Jejaka idaman siswi USIM..haha. Body yang jauh lebih besar dari aku, and of course lah, dari segi ketampanan, he easily outclassed abang dia ni. 
Sendiri boleh tengok kan? huu, badan cam jerangkung yang still ada lemak. Muka pun biasa-biasa je..huu
Bukan nak cakap apa, tadi main satu jam je. Semput bai! Mana taknya, last aku main badminton bulan November 2014, seminggu lepas aku join Trueventus. Dah setahun lebih jugaklah tak pegang reket. Tapi overall takde teruk mana pun permainan tadi, tapi bab stamina memang out jugak lah..:-)
Sedikit snapshot dari video recording match kami berdua tadi.
Tengok badan aku dari sisi, dah membesar..haha
Dah kenapa ko ni Ferdi? Ni lah cool down session. Kalau tak buat, tu yang ada sampai sengal-sengal badan. So, don't forget to cool down before menamatkan aktiviti sukan kalau tak nak jalan kengkang..haha
Dia ni pemalu sikit bab-bab nak amik gambar. Kontra benor dengan abang dia..hee
Bye-bye BBGC! In Sha Allah minggu depan kita jumpa lagi. Pasni aku try bawak lagi sorang dua jiran, boleh main lama sikit. Si Dolah dengan Afiq tu mana layan dah aktiviti-aktiviti bersukan camni. Nasib lah adik aku cuti, ada lah teman sparring. Nak harapkan diorang memang kelaut..haa

Okay lah, nak lunch kejap. Pastu nak tidur, malam ni nak berjimba dengan Brotherhood kat Shah Alam. Bila dah ke Shah Alam tu, memang tak lain tak bukan aku lah drivernya. Adieu!

No comments:

Post a Comment