Friday, January 1, 2016

Kisah AKU n 2016 Resolution

Assalamualaikum 2016,

Alhamdulillah dan syukur aku panjatkan kepada Allah atas nikmat kehidupan yang dilimpahkan dan juga rezeki yang melimpah ruah. Tahun 2015 telah meninggalkan kita dengan segala episod jatuh bangun dalam diari hidupku.

Azam 2015 mencatatkan success rate sebanyak 3/4 from the total 5 resolution yang ditetapkan, Dan untuk tahun ni ada sedikit alteration iaitu penambahan dan pengurangan untu azam yang sedia ada. Jom tengok..

Blog: As usual, tahun ni akan masuk tahun keenam aku menjadi blogger dan In Sha Allah, selagi hayat dikandung badan, aku akan terus menaip untuk blog ini. Amin.

Kerjaya: An increase in seniority level is my goal untuk tahun ni. Holding a junior managerial position would be a good benchmark for that.

Aset: Bukan rumah, tapi simpanan masa depan sebanyak RM 10 000 by the end of this year. I know I can do this..:-)

Family: Terus menjadi anak yang baik, dan I need to squeeze my time untuk bawa mereka bercuti jugak untuk tahun ni.

Certificate: Let;s hope 2016 menjanjikan ekonomi yang stabil buat Malaysia so that I can pass for at least satu professional cert. Amin

Pasangan I think I need to find someone yang serius and willing to share her life with me. Kalau my sister bakal melangsungkan perkahwinan dia bulan 12 ni. Why not, turn aku engage with someone time tu. Amin, In Sha Allah.

Thats my set of resolution untuk dicapai pada tahun ini. Semoga list-list ini dipermudahkan jalannya oleh Allah dan diberkatiNya. Amin Ya Rabbal Al Amin.

No comments:

Post a Comment