Monday, January 4, 2016

Kisah AKU n Travelogue Thailand - Day 8

Assalamualaikum,

Hari kelapan kami di Thailand diisi dengan perjalanan selama hampir 6 jam dari Krabi ke Hadyai. 
Seawal jam 11 pagi lagi Khun Chut dah tunggu kami depan lobi hotel. Kemudiannya kami dibawa ke Terminal Krabi untuk menaiki bas pulang ke Hadyai.
Ni semua muka tak nak balik..haha
Ni pun muka tak mau balik jugak..huu
Bas ni nampak je macam nak roboh. Tapi aircond ada, seat belt ada. And yang paling penting, gambar King Bhumibol pun ada dalam ni. Respect!
Bas bertolak pukul 1 petang, and sampai di Terminal Hadyai around 6.30. Hari pun dah nak gelap kat sini.
Akhirnya dapat jugak aku experience something yang aku nak tengok sangat kat Thailand ni. Tepat jam 7 petang, lagu kebangsaan Thailand dimainkan di seluruh negara termasuk Hadyai. Start je lagu, semua orang bediri tegak, kereta and motor yang ada kat traffic light semua stop. Even driver kitorang pun matikan enjin Songthaew ni. Double Respect!
Check in hotel, letak barang and berehat sebentar setelah perjalanan yang memenatkan.
Serius beb, ni hotel paling creepy yang aku pernah stay. Ada gambar Buddha kat merata-rata tempat. Mengingatkan aku kat cerita-cerita horror Thailand yang aku pernah tengok..huhu
Had our dinner kat Hameed, and strolling Hadyai street. Memang tak boleh duduk diam lah kitorang ni. Ada je tempat nak merayau..:-p
Hari tu merupakan malam terakhir kami di Thailand. Berat hati nak tinggalkan negara yang penuh disiplin ni.

Next entry - Last Minute Showdown and End of Travelogue Thailand!

No comments:

Post a Comment