Friday, August 19, 2011

Kisah AKU n Iftar Ramadhan Onyx 2011

Semalam, aku memang happy - probably aku declare minggu ni sebagai minggu paling aku enjoy bekerja kat Onyx. First - minggu ni aku dapat kerja - setiap hari. Second, aku banyak belajar benda baru from En Hafiz. Third, tiap-tiap hari aku balik lambat (buka puasa dalam bas) - maybe some of the readers cakap aku ni bodoh kan? orang cuba elakkan kerja banyak, cuba avoid balik lambat, try untuk buka puasa dengan family and aku pulak happy dengan semua ni. aku kan pelik orangnya, no wonderlah and finally, ini kali pertama aku join majlis berbuka puasa dengan company sebagai seorang staf bukannya macam tahun-tahun lepas - join ikut ayah.

Difahamkan iftar ini bakal disertai seramai 50 orang consisted of staff from Onyx and iPerintis. Petang tu, aku, Shaz and Fida pergi ke Bazaar Ramadhan Kg. Baru, beli sikit juadah kuih muih untuk melengkapkan majlis itu - Shaz, terkejut aku dengar berita tu, first time tauu..

Lepas menghabiskan duit boss, kami bertiga bertolak ke Puti Bungsu Batam located at Jalan Yap Kwan Seng, setibanya disana tetamu jemputan seramai lebih kurang 50 orang telahpun tiba - aku mati akal dibuatnya, sebab kebanyakkan mereka aku tak kenal pun- so aku carilah En.Hafiz dan yang lain-lain, err..at least taklah nampak loner sangat"kan".

dengar nama restoran pun kita dah tahu apa yang special, okayh, basically restoran ini menyajikan hidangan tradisi dari padang, indonesia..aku pun garu kepala jugak mula-mula tapi rasanya lebih kurang masakan melayu jugak.

menunggu azan menandakan waktu berbuka puasa - korang buatlah hal sendiri, sebab aku tak kisah pun korang nak buka mulut ke tak? en. esyam cakap lebih baik jangan sembang dengan diorang, lagi senang.

etika bersantap kena jaga - bila sedang makan tangan letak dibawah meja, jangan pegang telefon so -takde la pulak aku nak amik gambar diorang..
p/s: aku rasa, macam aku je yang makan pakai sudu and garfu tadi..


dah habis makan?? kenyang?? - bolehlah, tangki perut aku kecik, so, aku tak perlu makan banyak-banyak pun. didalam gambar shaz and hafiz.

belum habis lagi, mari kita pekena teh tarik "indon" dulu, tak kan nak balik awal kot, waktu ni aku perasan dah ada orang baru balik dari surau (tarawih), tunduk kepala sekejap..didalam gambar rinee, zainal and safuan..

surplus of food, tapau la ape lagi weii!! dalam gambar, fida from EM division.
p/s: hari tu "jual" baju, ni tapau nak buat jual kat bazaar ke kak??

en. exyam minum puas-puas dulu, lepas ni - balik saya tumpang tauu..hu3x

so, that's the end of semalam, mengikut kalendar gregory aku cuma tinggal baki 5 hari je lagi..sedih pulak rasanya..

No comments:

Post a Comment