Sunday, August 28, 2011

Kisah AKU n Duit Raya

Tahun ni, buat kali yang pertamanya aku berhasrat untuk memberi duit raya kepada family dan sepupuku yang pulang berhari raya - terasa eksaited pulak, sebab selama ni tau mintak and dapat je..ini ialah satu lagi langkah aku untuk menjadi lebih matang menuju hari-hari kemudiannya, dengan inisiatif ni aku berharap mereka dapat melihat perubahan didalam hidupku..

2 hari sebelum aku letak jawatan, aku sempat berkunjung ke CIMB KLCC untuk menyelesaikan urusan bank, akaun and kad ATM Bumiputra Commerce for PETRONAS Scholarship aku sejak standard 6 tu dah inactive so aku menggunakan kesempatan berada di KL untuk settle benda ni..at the end, aku dapatlah sampul angpow CIMB..thank you, aku suka betul dengan customer service macam kat CIMB, tak lekang dengan senyuman...

semalam, aku dapat kad raya from Afiqah Azlan - kawan UiTM, lepas baca je kad tu, aku amik sampulnya untuk mengisi angpow yang bakal dihulurkan kat mereka yang bertuah..ha3x, sory Iqa, aku tak jumpa envelope pulak..

tak sabar rasanya nak bagi..bayangkan diorang beratur depan aku then aku cakap "cium tangan abang farid dulu..pipi pulak, baru boleh dapat.."

a bunch of angpow dimasukkan dengan cermat didalam sampul kad raya Iqa..

Ada 4 lagi angpow kosong...nak bagi siapa ek??

check baki..kurang? duit keluar, mestilah kurang..takpelah, janji aku happy dapat tunaikan hasrat ni..alhamdulillah, berkat simpanan bijak from gaji yang aku dapat - aku boleh menarik nafas lega, barang kelengkapan dah beli, duit raya pun dah keluar, outfit baru pun lengkap..cuma tinggal yuran kolej je kot..

No comments:

Post a Comment