Monday, July 1, 2013

Kisah AKU n Goodbye Google Reader

Assalamualaikum semua, seperti yang pengguna gmail dah sedia maklum. Hari ni merupakan hari terakhir khidmat Google Reader digunakan dan selepas pukul 12 tengah malam hari ni, maka berakhirlah khidmatnya sebagai teman baik aku dalam alam maya ni.
Google Reader ni sebenarnya penyelamat untuk kemalasan aku untuk melepak kat blog orang..for you all punya infomation, aku ni memang malas nak blogwalking, membaca blog orang but one things yang aku suka - follow blog tu and baca kat Google Reader je..lagi senang sebab tak berat. Bukan apa, sebab bila bukak blog orang, sometimes lambat nak load, tiba-tiba ada keluar lagu apa tah..kalau instrumental takpe, kalau black metal memang sakit jantung la aku..huk
Rasanya dalam 3 bulan lepas dah dapat notification ni, almost every time akan keluar bila kita log in Google Readers, Google nak bagi peringatan kat kita untuk backup blog list yang kita follow.
Dengan itu, Nuffnang X dengan application baru yang diberi nama imotiv pun dilancarkan bagi mengatasi masalah ini. Function sama je, cuma apa yang perlu kita buat log in dengan akaun nuffnang, and import data dari Google Reader and masukkan dalam data imotiv. Then, kita boleh baca subscriptions kita yang asal kat imotiv ni.
Haa, macam ni lah. Ok lah guys, jangan lupa pulak follow aku kat sana okay:


or  

and lagi satu, kalau ada Google Plus..senang-senanglah masuk dalam circle aku jugak okay, aku pun akan buat benda sama jugak kat korang nanti - "an eye for an eye"..huu

https://plus.google.com/100566336248262042011






No comments:

Post a Comment