Monday, July 15, 2013

Kisah AKU n Summary BAS Pt. 4

Assalamualaikum pembaca-pembaca yang dikasihi sekalian, untuk entri petang ni aku nak ringkaskan perjalanan Semester 4 aku bergelar seorang pelajar Ijazah Sarjana Muda Sains Pentadbiran kat UiTM Shah Alam. Baiklah, seperti yang korang sedia maklum, pelajar-pleajar degree sekarang ni sudahpun mengakhiri pengajian mereka dan sekarang berada di cuti semester sebelum melangkah semula pada bulan 9 ni. Aku pun sama lah jugak, but esok aku akan membuka tirai baru sebagai seorang employee untuk menghabiskan cuti selama 2 bulan ni..Ok lah, jom tengok apa yang menarik dan tak menarik sepanjang semester 4 aku..check it out!!

Erm, lepas aku check folder Sem 4, tak de banyak benda yang menarik dan signifikan pun. Tapi, takpelah sebagai ganti aku sertakan sekali program-program SMF sepanjang Semester 4 ni

a) March 2013
Ni bulan hangout namanya, sebab SMF waktu ni dalam proses untuk menguatkan lagi relationship as well as bonding untuk bekerja didalam sesebuah organisasi. Lagipun bulan 3, belum ada program yang kami anjurkan sebab banyak tertumpu kat program wajib fakulti seperti PPW, MDS, Modul KI dan sebagainya..
Event Majlis Perjumpaan Dekan FSPPP 2013 berlangsung di DATC, UiTM Shah Alam..:-)

b) April 2013

Takde event ataupun kenangan untuk bulan 4..seriously takde satu folder pun yang ada..huk

c) May 2013
Pelancaran Yayasan Destini Anak Bangsa oleh DS Najib Tun Abdul Razak, PM Malaysia.
Ekspo Selangkah Ke UiTM 2013 di DATC - sebagai urusetia pelajar bagi FSPPP.
Biro Teknikal & Multimedia, Majlis Anugerah Dekan FSPPP 2013
Seikhlas Budi FSPPP 2013 di Rumah Anak-Anak Yatim & Asnaf As-Solehin di Kanchong Darat, Banting. Menjadi Biro Pengangkutan.

d) June 2013
Biro Tajaan untuk Kemuncak Ilmu FSPPP 2013 Ke Korea Selatan..:-)
Liaison Officer ketika Siri Syarahan Tahunan Ketua Setiausaha Negara 2013
Menemuduga calon-calon TUNAS SMF bagi sesi 2013/2014.

e) July 2013
Minggu Final Examination..dan tak sihat..huk
Sempat berpuasa selama 4 hari di Shah Alam berseorangan..huhu

Ok, now kita akan pergi ke anugerah Best Lecturers dalam semester ni dan ianya dimenangi oleh En. Mohd Mohiyuddin B. Mohd Sulaiman. Nickname "The Marvelous". Seorang figura yang sangat strict dalam marking paper dan juga evaluate presentation. Sangat knowledgeable, fasih dalam beberapa bahasa, dan juga friendly. Harap-harap aku dapat perform lah paper beliau ni..hii

Now, it's time for my concluding remarks for this semester. Overall, semester ni takdelah teruk sangat as compare to previous semester. Nampak ada balance dalam study dan juga SMF walaupun relationship dengan classmate still takde improvement. Baiklah, ini merupakan term aku yang terakhir sebagai SMF dan diharap semester depan akan jadi lebih baik daripada semester-semester sebelumnya..:-)

No comments:

Post a Comment