Wednesday, July 10, 2013

Kisah AKU n 1st Day Ramadhan 2013

Assalamualaikum semua, haa ni just nak cite lah pengalaman aku berpuasa bersendirian kat Shah Alam ni, dah la tak berbuka dengan family, sorang-sorang pulak tu kat sini..huk, apakan daya, paper aku ni lambat habis.. Ramai jugak kawan yang balik first day puasa ni, aku bukan apa, sebab dah balik before paper CSC hari tu, buat pulak cuma gap 3 hari je..:-)
Pagi tadi aku stay up buat notes ASEAN from pukul 12 sampai 4.30 pagi - alhamdulillah habis jugak notes cuma tinggal nak baca. So, pukul 4.30 je aku terus ke dapur and masak maggi je untuk sahur aku dengan air kotak Dutch Lady..
Pukul 6 lepas solat aku tidur and terjaga balik pukul 2 petang..hehe, saja paksa tidur sedangakan pukul 11 dah terbangun..:-p Aku baca la notes yang aku buat, ada lah dalam 2-3 kali sebab tak banyak pun, dah ringkas gila-gila punya..
Main game jap lepas Asar sampai pukul 6.40 petang.
Dalam pukul 6.50 aku turun nak beli makanan - malas nak pergi bazaar sebab sorang-sorang je kan - tak syok la nanti, kalau ada awek sorang dua ok jugak..haha. Aku pun just singgah restoran depan rumah. Ada la 3-4 orang jugak yang tengah tunggu.
Hai..:-)
Pukul 7.30, azan Maghrib pun berkumandang menanda telah masuk waktu berbuka di kawasan Shah Alam. Aku pun minum seteguk Dutch Lady, solat Maghrib then berbuka la sorang-soran sambil..
tengok Indiana Jones..huu, cite fevret ni time aku minat sejarah. Dulu berangan nak jadi arkeologist macam Dr. Jones ni..hehe

Pukul 8.40 aku bergegas ke Surau Al-Mustaqim, untuk menunaikan tarawikh kedua bagi Ramadhan kali ini, dan completekan hari pertama Ramadhan 2013 aku..

No comments:

Post a Comment