Sunday, July 13, 2014

Kisah AKU n Summary BAS Pt. 6

Assalamualaikum, seperti kebiasaannya dan menjadi rutin dalam blog ni dimana aku akan mengupas rencah hidup sepanjang bergelar pelajar semester keenam dalam Ijazah Sarjana Muda Sains Pentadbiran ni. To be exact, this shall mark the final entry for any semester's summary since aku pun dah officially tamat pengajian hari ni..:-) Okay lah, jom selak sikit cerita Part 6 aku ni:

a) March 2014
Menjadi Student Representative for FSPPP didalam Ekspo Selangkah Ke UiTM buat kali kedua.

b) April 2014
Main Futsal balik selepas hampir setengah tahun tak main..lol, ni pun highlight ke?

c) May 2014
Bulan "Meeting" bersama Kementerian Luar Negeri, Wakil Media (KOSMO!, Sinar Harian etc.)
Menjadi urusetia bagi Program Dialog Hubungan Singapura - Malaysia oleh His Excellency Mr. Ong Keng Yong, Duta Besar Singapura Ke Malaysia.
Join dan berjaya merampas pingat Emas buat Team Boling Padang Non Resident dalam SUKOL 2014. This is the real highlight..huu
Bermain badminton semula bersama rakan-rakan setelah hampir 2 semester tak turun main.

d) June 2014
Malam Pra Graduan FSPPP 2014 -  PROVOGUE!
Research Paper Presentation or viva voce (VIVA)
Minggu kuliah terakhir peringkat degree.
Submission of Practical Report

e) July 2014
Ramadhan kedua di Shah Alam, tiga kalau campur sekali time Asasi 2010.
Research Report's Submission.
Jadi tutor kat rakan-rakan seperjuangan. Macam biasa, time study week kali ni kami memang banyak spend time kat fakulti je - korang pernah tidur tak pakai baju, and mandi kat fakulti? Aku dah..huu
Last payyperrr! and thus conclude the degree's life of a student named Muhammad Farid B. Abd Gani

To conclude, semester enam ni tak selancar yang aku rancang time awal semester, mungkin disebabkan overwhelmed by kerja dan program from SASea, but then I did enjoy it. Dari segi sosial bersama kawan-kawan, agak kurang sikit berbanding semester lepas, mengambil kira faktor VIVA dan juga bulan puasa yang melimitkan aktiviti riadah kami macam mandi sungai, or berkonvoi. Apa yang aku harapkan ialah, mendapat result yang baik (tak fail) untuk aku grad on time. Kepada kawan-kawan, goodluck dengan kehidupan baru penuh liku-liku, jangan salah pilih karier and buatlah pilihan yang bijak untuk you all punya future.

No comments:

Post a Comment