Thursday, July 31, 2014

Kisah AKU n Second Day of Syawal 2014

Assalamualaikum, ni adalah entri penutup bagi Diari Raya aku pada tahun 2014 ni dan ianya meliputi aktiviti-aktiviti yang aku buat pada hari raya kedua. Hari raya pertama macam biasalah tak lekang dengan sesi photoshoot dan juga melayan kunjungan adik beradik opah, dan juga jiran tetangga, raya kedua pulak kebiasannya memang still dengan melayan tetamu, tapi disulam juga dengan kunjungan kami ke rumah sanak saudara yang lain.
 Tak seperti raya tahun-tahun sebelumnya, pada tahun ni tak dak konvoi ramai-ramai pun – semuanya atas komitmen masing-masing. Semakin hambar rasanya raya aku kalau nak compare mula-mula aku blogging ni. Konvoi Raya tahun 2010 yang paling the best rasanya.
Pagi tu kami meluangkan masa menziarah rumah family ayah. Asyik selfie je semenjak ada monopod ni..haha
Bergambar bersama Azizul or Jon, sepupu kami yang gila bola. Rasanya tiap-tiap tahun kalau bersembang, memang bola je topiknya..huu
Dalam pukul 3, kami balik ke Bota – Opah Yan punya family datang, dia ni lah yang suka panggil aku Hafiz Hamidun..huu. Gambar kat atas: Mak aku tengah dukung cucu first dia – muka cam Sarah Liyana pulak..huu
Acu Nani and Along. Gambar second – aku bersama Damia, and Iman
Kena basuh pinggan lah pulak, tak pasal-pasal pulak kena. Asalnya nak tolong kemas meja je..:-)
Petang tu jugak aku and adik ke Parit, boleh pulak ayah tertinggal ubat. Sempatlah snap picture dengan sepupu-sepupu aku kat sana, best pulak rasanya..huu. Maybe sebab kat kampung sebelah mak sepupu aku semua kecik-kecik, yang besar pulak memang jarang balik..
Main bowls jap, amik semangat Team Lawn Bowls Malaysia yang sedang berjuang didalam Sukan Komanwel di Glasgow..huu
Lepas Maghrib, ikut Acik Pendi and Acik Zul ke TESCO Seri Iskandar – nak beli barang-barang untuk BBQ – tradisi ni beb..huu
Ni lah Lead Cook untuk malam tu – Acu Keon memang famous dengan grilling skill dia, even kalau ada event kat IPD Putrajaya tu memang dia lah yang in charge untuk BBQ ni..:-)
Acu Nani and Iman Zhafran yang manis senyuman and gelak sorang-sorang..
Haa, yang si Rayyan ni kalau letak je kaki kat tanah memang sekejap je, pastu menangis cari bapak dia.
Mercun-mercun tak dak, bunga api besi je yang ada.
Karok sikit bagi menambah seri sesi BBQ kami pada malam tu..:-)

Jadi, dengan berakhirnya entri ini, maka berakhir jugaklah Diari Raya 2014 aku ni - terima kasih banyak-banyak lah kepada anda-anda yang sudi membaca. Akhir kata, selamat menyambut hari raya kepada korang semua, moga raya kita diberkati Allah. Seperti biasa, andai ada silap, terkasar bahasa, tersalah information or tak reply komen korang - harap dimaafkan lah ye..

No comments:

Post a Comment