Tuesday, August 6, 2013

Kisah AKU n Wk 4 Review

Assalamualaikum semua, review minggu keempat. Aik cepatnya? Huu, memang lah dah kerja 2 hari je minggu ni. Esok Onyx dah cuti sampailah hari Isnin depan..Seronoknya saya..:-)
Pagi tadi lappy aku buat saspen, bantai tak boleh bukak. Aku dah cuak tahap gaban dah, mana taknya - dokumen attachment aku backup minggu lepas, bayangkanlah berapa banyak file kena redo kalau tak boleh nak recover.
Nasib baik lah dengan berkat training En. Khalid Harun from Orogenic Groups yang ajar aku cara nak recover balik performance PC. Aku pun diagnose BIOS dengan hard drive, buat restore point kat System Restore and berjaya jugak memecah masuk Windows. Lepas tu, macam biasa lah routine clean up disk, scan antivirus and defrag untuk optimize balik PC.
Dekat 2 jam jugak settle benda tadi tu. Pastu aku pun sambunglah kerja aku, tapi memang sumpah ngantuk jugak tadi. Mana taknya, kat office pun dah tak ramai orang. Wanda, Syaqila, and Fida semua dah cuti sejak semalam lagi. So, kat office tinggal la aku, Esyam, Wani, Rina, Nina and Suhaili je.
Tadi aku balik awal, pukul 3.40 dah cabut - pergi IJN amik ubat kakak aku. Aku tahan la teksi, sembang-sembang dengan taxi driver tu.

En. Mat - Tak balik kampung lagi ke encik?
Aku - Malam ni insyaAllah. Balik Perak.
En. Mat - Balik kampung orang rumah ke?
Aku - Eh takdelah encik, saya mana kahwin lagi..haha (gelak besar)

Seriously, aku dah kahwin? Mak cakap, sejak aku kerja ni, memang ketara jugak nampak ketuaan aku, lagi-lagi kat muka tu. Tapi gambar atas ni muka innocent je..:-p

No comments:

Post a Comment