Sunday, August 11, 2013

Kisah AKU n Third Day Syawal 2013

Assalamualaikum kawan-kawan. Since hari kedua takde event menarik pun yang aku nak kongsi kecuali bbq lagi..haha, so aku pun skip terus je la ke hari raya yang ketiga.
Tahun ni baju raya aku baju melayu je. Yang kasual macam kat atas ni aku tak beli. Ni pakai baju pergi kuliah tau..haha
Tengok adik aku tu, dah makin bertambah besar dari abang dia. But, still maintain orang akan ingat aku abang..:-)
Rumah pertama yang kami ziarah tahun ni ialah rumah family belah ayah aku. Since atuk pun tak berapa sihat belakangan ni, malam before tu ayah dah pun balik ke Parit. So, keesokan paginya atas cadangan aku, kami pun menziarah atuk. 
Jangan-jangan diorang ni ada yang tak pernah datang sini, takpun dah lama tak datang.
Poyos sikit boleh tak..hehe
Mak dengan Rayyan, anak Acik Fendi and Kak Eyla. Muka sebijik macam Acik Fendi time kecik-kecik dulu..:-)
Iman ni asyik tidur je. Kat rumah sendiri tidur, kat rumah orang lain pun tidur jugak.. Acu Nani kata aku kecik-kecik dulu pun sama.. Ye la kot, sebab sekarang hobi aku memang tidur..haha :-)
Bila besan bersembang, cucu pun nak dengar jugak. Biasa lah sembang zaman muda-muda dulu bila first time jadi besan..:-)
Pekan Parit. Kebanyakan bangunan kat sini dibina time era kolonial dulu. Takde KFC pun, tapi famous dengan Mee Hailam tepi Sungai Perak tu.
Perjalanan raya kami disambung dengan menziarah rumah Opah Chu kat Tanjong Belanja. Dekat-dekat area Parit tu jugak..
Acik Fendi mencuba motor vintage Atuk Chu yang still cantik, berkilat dan workable.
Kontrol cun pulak akak aku ni, mentang-mentanglah pakai baju yang boyfriend dia bagi. Teringat aku kat si Mas tu, aku tak beli pun baju raya dia tahun ni. Nak buat camne, dah awak tu yang nak shawl.:-p
Atuk Chu dah macam orang muda, henset tak lekang tu dari tangan. Aku yang muda ni pun ada time nak stop..haha

Malam tu tak buat apa pun, just edit-edit sikit picture. Maklumlah, teman ni pakai C3 lagi..kamera henset tak lawa macam henset mike tu..:-) So guys, I guess itu lah entri penutup untuk segmen raya 2013 ni, since aku pun dahpun selamat tiba di Rawang pagi tadi. Duit raya? Haa, lupa pulak. Tahun ni kutipan macam biasalah bila dah besar memang tak banyak lah dapat, ada la dalam RM 80 je, cukup lah buat tambang bas nak pergi kerja lepas ni..haa

Disini, rasanya tak terlewat untuk aku mengucapkan Selamat Hari Raya maaf zahir dan batin kepada semua pembaca blog ni, jika ada salah silap yang aku buat, terkasar bahasa ataupun tak reply comment korang - harap diampunkan ye..:-)



No comments:

Post a Comment