Saturday, August 17, 2013

Kisah AKU n Onyx's Lab Visit

Assalamualaikum semua, semalam aku tak masuk ofis KL sebab ke Onyx's lab yang terletak kat Batu Caves. Lab visit ini adalah salah satu requirement untuk aku completekan report aku yang sekarang ni cuma tinggal lagi 2 section..huu, dengan baki 2 minggu lagi attachment aku kat sini, aku konfiden yang report tu boleh disiapkan pada masa yang ditetapkan.
Pagi tu aku gerak ke KL macam biasa, sampai LRT Masjid Jamek terus ke Gombak. 
Kat LRT Gombak, aku breakfast jap sementara tunggu En. Safuan (Onyx's DM XO) fetch aku kat sana. 
Ni lah dia lab tu, since ni pun personal blog aku takde intention untuk buat official report kat sini pulak..huu, cukup je lah aktiviti yang aku buat kat sini sepanjang hari.
Informal lab visit from En. Safuan, since time tu PIC untuk lab visit pun tak sampai lagi.
Patung Dewa Hindu, Murugan kelihatan dari tingkat 4 lab ni..haa. Tapi, kelakar jugak bila dengar cerita asal-usul hari Thaipusam tu..kii
Untuk hari ni, partition aku menumpang kat DM Office, since ada 3 personnel je yang datang hari ni.
Sementara tunggu authoriti yang berkenaan, aku pun prepare lah plan and questionnaires yang related dengan operasi makmal Onyx ni.
Tunggu punya tunggu, tak sedar dah pukul 12.30, so, aku, En. Safuan and En. Huzaifah pun lunch sementara menunggu untuk solat Jumaat di Masjid Saidina Hamzah, Batu Caves.
Dalam pukul 2.30 petang, lab visit aku dijalankan dengan bantuan, En. Ramlan. Lepas dah berjalan-jalan, amik gambar untuk dokumentasi, plus sesi interview dan consultation dengan beliau. Lab visit aku pun ditamatkan sekitar pukul 4.30. Then, aku naik balik tempat aku untuk buat report..ingat nak settle semua kat Batu Caves je, boleh fokus lagi 2 section kat main office pulak pasni.
Hari ni santai je pakai baju FSPPP..yelah, hari Jumaat dapatlah pakai smart casual.. Ni time tengah nak prepare report.
Pemandangan dari partition aku. Dalam pukul 6.00, En Safuan hantar aku ke LRT Setiawangsa, and dari sana aku terus ke Masjid Jamek and naik STAR ke Plaza Rakyat. Untuk review minggu ni, malam sikit lah aku update, till then - tak care uolls.

No comments:

Post a Comment