Friday, August 30, 2013

Kisah AKU n Wk 6 & 7 Review

Assalamualaikum, sory lah lambat nak update pasal review minggu lepas. Buat sekali dengan minggu ni la..:-) Lagipun, minggu lepas dengan minggu ni punya kerja pun lebih kurang je.
Maacma biasa lah rutin yang sama, tapi lepas puasa ni memang selalu datang awal sebab nak breakfast dulu.
2 minggu ni memang aku buat kawan je, ni Ikhsan - Geophysicist from Indonesia. Ada lagi 2 orang tu memang aku dah kenal diorang waktu aku mula-mula masuk sini 2 tahun dulu - Shukur dengan Shaffwan.  
Pemandangan dari pantri officw. KLCC, lambang kemajuan dan kemegahan rakyat Malaysia. Disinilah terletaknya headquarter sebuah gergasi industri petroleum dan minyak negara Malaysia, Petroliam Nasional Berhad
2 minggu ni memang penuh partition belah belakang ni. Biasanya dua orang je, tapi ada satu part tu menjangkau 5 orang. Yelah, aku, Ikhsan, Shukur, Shaffwan dengan Hakam, lelaki je yang duduk kat area sini, area yang senyap je, petang-petang baru havoc..haha
Goyang kaki pulak..huu, takdelah. Minggu ni aku go slow je, tak de lah struggle sangat macam awal-awal dulu sebab dah tak banyak section pun nak siapkan. 
Aku banyak fokus untuk improvise and edit mana-mana yang tak penting, ada lah jugak tambah-tambah sikit and yang paling penting recommendation.
Minggu ni pun dah start untuk bawak buku sikit-sikit. Yelah dulu bersepah-sepah kot buku Management aku kat atas meja ni..:-p
Pukul 3, aku print report. Banyak tu, 140 page untuk 7 minggu, tapi aku buat double sided. Tak nak lah bazir company punya property..haha
Lepak kat pantri before meninggalkan Onyx buat kali kedua. Dan pada pukul 5.30 petang, aku pun mengucapkan goodbye kepada personnel-personnel yang ada kat ofis time tu, malangnya bagi aku, takde sorang pun bos yang ada time aku nak pergi tu - ada meeting maybe. Tapi takpelah, yang penting aku dah siapkan report aku selama 7 minggu ni dan berharap ianya dapat digunakan management untuk improvement company for a better future..:-)

Terima kasih kepada semua personnel-personnel Onyx for your utmost cooperation, semoga kita berjumpa lagi di lain hari. Insyallah.

No comments:

Post a Comment