Thursday, February 9, 2012

Kisah AKU n Welcome Home Dear!!

Huh, siapa pulak yang balik rumah ni? Korang tau tak yang Miss Dell aku dah hampir sebulan tak bersama dengan aku, starting from 16.1.2012 until semalam 8.2.2012. Sebenarnya dia mengalami sakit yang agak parah disebabkan kerosakan hard disk. Sepanjang ketiadaan dia, aku menebalkan muka pinjam kakak or my dad punya laptop..haa, but akhirnya dengan bantuan Orogenic Resources IT Technician, Miss Dell aku berjaya dipulihkan.
Baru je discharged from hospital tadi..sayu hati aku saat kami bertemu, bayangkan tak pernah pun dia rosak sebegini lama. Maaf ye, saya tak dapat nak lawat hari-hari.
Jari-jemariku lembut membelai tubuhnya yang licin, cantik - seperti hari pertama aku mendapatkannya 2 tahun lepas.

Kebanyakkan software dah lesap dibawa kuman yang menjangkiti hard disk Miss Dell aku but thanks to Mr. Khalid Harun from IT Division yang telah berjaya fulfilled software request daripada aku. For korang nya information - laptop ni mengalami error in detecting hard disk disebabkan penggunaan yang terlalu lama, so - jangan guna lama sangat and lagi satu turn off laptop dengan good manner kalau tak nak guna.
Hard disk lama yang telah rosak, diganti dengan yang baru as well as OS. Dulu aku pakai Windows 7 Basic je but sekarang, sekali lagi terima kasih kepada En. Khalid yang setup Windows 7 Professional untuk Miss Del aku ni.
Hardware - hard disk, wireless mouse, speaker bola dll  yang tak putus-putus mendoakan Miss Dell agar selamat sepanjang tempoh perubatan. Welcome Home Sis!!

p/s: Baru je baik, terus aku update blog pakai laptop ni..haa

No comments:

Post a Comment