Monday, February 13, 2012

Kisah AKU n Ciri-Ciri Wanita Pilihan

Huh..boring nya hidup ni. Nak keluar malas, duduk dalam rumah pun kemalasan jugak. Tu la yang aku update blog ni, tak boleh tinggal kosong diarimcbride ni, dulu bajet janji nak update setiap hari but rasa macam susah kan..first, revision week, then exam week..ada je update tapi tak lah sampai daily. Ni waktu cuti sem pun susah jugak. So, I proudly present Ciri-Ciri Wanita Pilihan AKU, bukan korang.
  1. Bertudung, ciri paling penting. Kata seorang Ustaz, perempuan akan lebih cantik bila mereka mengenakan tudung.
  2. Tak cantik takpe, asalkan sedap mata memandang - lagipun dapat yang cantik nanti risau kena kebas pulak.
  3. Suka bersukan, badminton sangat digalakkan. Sebab aku pernah mimpi hari tu ada perempuan support aku waktu main badminton. Tak pandai main takpe, apa gunanya aku kalau bukan sebagai trainer dia..huu
  4. Blogger - tak semestinya, but kalau dia seorang blogger amat dialu-alukan. Bukan apa, sebab aku banyak kawan blogger perempuan yang dah berkeluarga and enjoy bila baca blog diorang - cerita pasal family, kerja..
  5. Sopan - tau jaga mulut, tak mencarut.Bayangkan aku bawak gf jumpa mak bapak then dia cakap "Err..I ni bukan la apa makcik, just tensen dengan si Farid ni - bilalah nak masuk meminang, fuck tol la..". Haa..gile epik.
  6. Hormat orang - tak kisah la orang tu tua ke, muda, senget dll. Tak kisah la orang tu waiter ke - diorang still ada harga diri. Aku pernah nampak seorang perempuan mengamuk and maki hamun waiter mamak, bf dia geleng kepala je tengok.
  7. Pakai Maxis - haa, saving nye pasal..1 sen per SMS beb!, jimat sikit kan..nak calling2 lagi..huu
  8. Minat nasyid - tak semestinya but kalau minat nasyid, kan lagi sweet. Nasyid ni membentuk peribadi yang baik tau, cuba korang dengar UNIC, InTeam ke..sedap lirik. Sebab tu diorang dapat isteri yang baik and lawa jugak..hee
  9. Pandai memasak - siapa yang tak nak kan, sebab mak cakap dapat perempuan yang pandai masak berbagai jenis cuisine - that's bonus. Come on la, takkan la nak hidang aku air kosong je pas balik kerja.
  10. Pakai cermin mata - perempuan, bagi aku akan jadi lebih cute bila mereka pakai cermin mata. Historically, semua perempuan yang aku pernah rapat and cuba try, semuanya berkaca mata - samada selalu atau kadang-kadang.
  11. Suka kanak-kanak - Perempuan jenis macam ni biasanya akan terbit ciri-ciri keibuan yang menjadi idaman setiap lelaki and aku pun nak jugak yang macam ni.
  12. Tak cerewet - boleh fikir sendiri kan macam mana perempuan bila mereka ni cerewet.?
  13. Educated - kapel2 jugak, pelajaran jangan diabaikan - kan lagi sweet bila grad sama-sama or in case aku lagi tua - bila bagi advise, motivasi or mengajar wanita bertuah itu..huu
  14. Tak boring and boleh melayan - ada perempuan yang aku kenal, walaupun dah lama kenal but if aku nak sembang benda-benda yang boleh menjurus kearah perhubungan serius - then, dia akan tukar topik. Aku pun hampa la, and lama-lama jadi boring dengan dia sebab sembang benda yang sama setiap hari. 
  15. Menjaga agama - kalau ada semua kat atas but takde yang ni pun tak jadi jugak kan.
Ada lagi ke yang aku patut tambah?

No comments:

Post a Comment