Saturday, December 17, 2011

Kisah AKU n Malam 17.12.2011


Malam ni disebalik keriuhan Upacara Penutup Sukan Antara Fakulti UiTM Shah Alam 2011, aku berkesempatan untuk reunite dengan kawan-kawan lama from Abang Nezam Crew - Abang Nezam, Muhaimin and Rizki..hu3x. Actually, aku join sebab terlibat dengan pembikinan movie untuk subjek Third Language - Japanese, Abg Nezam and Muhaimin, manakala Rizki pun datang atas tujuan yang sama. What kind of help? dari waktu kami bersama-sama sebagai classmate
asasi lagi kitorang berkerjasama dalam menjayakan short movie untuk subjek Psychology. Ingat lagi tak - Bittersweet

Sama seperti dulu, expertise aku dalam penyuntingan movie diperlukan, sebenarnya dah lama Min mintak tolong but aku tak pasti dapat tolong ke tak..but, sekarang aku agak free and apa salahnya kalau aku tolong diorang. Sangat berbangga apabila khidmat aku masih diperlukan oleh mereka walaupun kami semua telah berpisah membawa haluan masing-masing.

So, ceritanya..aku ingatkan dah siap semua scene yang nak diedit..rupa-rupanya belum..Maybe esok aku boleh start kerja aku, but for me..no biggie lah. Rizki pulak ajak kitorang dinner sama-sama kat  restoran indon kat Seksyen 7, mentang-mentanglah drive kereta..khelas kau Iki!


Abg Nezam and Muhaimin..walaupun kami berlainan fakulti - our brotherhood still maintain macam dulu.

Ni la makanan style Indon yang aku makan tadi - apa namanya ek, err..Pecel Ayam, something like that laa..tempat dia agak ceruk jugak, environment tempat tu pun memang macam kat Indonesia, dengan lori and van buruk yang lalu kat situ, cewek-cewek Indon yang bajet ayu pulak..haaa

Air anggur,rasa cam vitamin..ehh vitamin pulak, vitagen laa..sedap ni, korang kena try..

Aku and Rizki, dah lama tak sembang dengan dia ni..best sangat dapat luangkan masa dengan kau tadi..rindu pulak zaman asasi dulu, dapat sembang sama-sama, makan sama-sama..and study sama-sama..macam Abg Nezam cakap waktu tamat asasi dulu, "Walau apa pun jadi kat kita lepas asasi ni, aku nak crew-crew semua still keep in touch even after you all semua dah beranak pinak nanti.."
We'll try our best, bro.

In conclusion, memang best tadi..lagi-lagi dapat merasa naik kereta Rizki..ha3x

2 comments:

  1. betul betul. aku pun nak still keep in touch ngan mmbe2 mase dip walaupun da branak pinak. hee. :D

    ReplyDelete
  2. nasib sgt la most of us still ada kat uitm shah alam ni, but x sangka yang jauh pun still ingat lagi..

    ReplyDelete