Wednesday, December 28, 2011

Kisah AKU n Exam Preparation

Assalamualaikum semua, moga hari ni kita diberkati Allah S.W.T hendaknya. Final examination buat kali ketiga aku kat UiTM ni bakal membuka tirainya - 5 -20 Januari tu memang nampak lama but actually sekejap je, pasal kita semua akan berasa sibuk sangat sampai tau-tau dah tinggal nak packing barang untuk balik rumah.


Cuti tiga hari kat Sg.Buaya tempoh hari digunakan sebaiknya oleh aku - main badminton, tengok EPL, makan free, tido dll. But, amazingly, otak ni masih mampu membuat quick revision dengan along sampai-sampai aku berjaya menghabiskan 3 chapter dalam MLS. Klasik x gambar kat atas tu..

Sampai je UiTM semalam, tak tau kenapa aku rasa penat semacam and tertidur sampai la ke Maghrib. Preparation - so far so good, takde problem sangat.
ADS: 3 chapter awal je yang aku betul-betul faham, yang lain kena study le gamaknye.
MLS: luckily, this chapter loosely based on my foundation's subjects, but certain topic - land law need more detailed reading.
CTU: macam sejarah.
ACC: looking forward to cover adjustment and journal.
MAT: without formula, i'm screw.
CSC: each chapter, constant reading

Pagi tadi, dah settle semua benda yang perlu dibuat sebelum exam ni - SUFO, 3S, Penilaian Kendiri, Jam Kehadiran Ekstra Kokurikulum.
One more thing, supply dah tambah balik dalam Kotak ni. Bila exam, you will only faces one real enemy - time. Masa itu emas, aku ingat lagi waktu exam and revision week asasi, aku tak sempat pun nak keluar makan kat luar. Nasib baik la ada 'supplement' ni untuk menutup lacunae dalam perut..waah, kelas pakai ayat law..hu3x

In conclusion, kali ni preparation aku agak tersusun and for those yang baca - wish me luck kayh!!

No comments:

Post a Comment