Friday, December 23, 2011

Kisah AKU n Last Day Kuliah Semester 1

Hari ni bersamaan dengan 23.12.2011 ialah hari penutup minggu kuliah selama 14 minggu di UiTM Shah Alam. Amat berbangga dapat menamatkan hari-hari penuh suka dan duka untuk semester pertama bergelar pelajar ijazah. Alhamdulillah, didalam 14 minggu itu - aku cuma tak mampu datang sekali je tutorial, yang lain semua complete. Banyak jugak objektif yang berjaya dicapai sepanjang semester pertama ni but today, aku nak cerita pasal hari last je..yang lain aku review dalam summary nanti - tunggu ek..

Kelas terakhir untuk semester ni, ADS 410 or known as Introduction To Public Sector Quality Management. Tekun je si Yasin tu mendengar amanat dan tips-tips Mdm. Farihah dalam menjawab paper ADS nanti..

On the way nak balik - semester ni aku tak berpeluang langsung nak bergambar dengan lecturer, sob3x..

Bergambar di cermin sahsiah diri..one of my achievement and objektif yang berjaya dicapai. 95 % formal untuk 14 minggu and I'm proud with that. Aku ingat lagi waktu first tutorial dengan Mdm. Farihah, kan ada buat sesi perkenalan diri, hari jumaat tu aku pakai formal and then beliau tanya "Why formal?" and I replied dengan confident "It's all about discipline and ethics, I used to works in admin field and already experienced what actually professionalism is". Mdm Farihah then cakap, "Good..saya nak tengok ianya kekal sampai habis semester ni.." I did it, Madam..
 Nak hantar buku Kemahiran Insaniah, but terlupa nak mintak cop pengesahan from En. Tun Erman kat Pusat Kokurikulum, petang ni je lah hantar buku KI tu. Lupa pulak, petang ni still ada Ujian Kesatria Negara and hari tamat perkhidmatan, fuuuhh..

Mereka ni tergolong dalam senarai "Best Companion" aku untuk semester ni..and one of their tagline..
"Piranha is our priority, as well as ******.."

Ooops, terlupa pulak nak announce best lecturer of this semester. Overall, Semuanya dah berjaya menjalankan tugas dengan baik dalam mengajar aku benda-benda baru untuk initial semester ni but for me, backed by strong reason on why I chose this lecturer, plus with her good motivation and commitment towards her student as well as ever award a recognition for me. Madam Farihah Hassan is the best lecturer, a good motivator for me, and all of us. Thank You Madam, jasamu dikenang, walaupun baru mengajar but you've done it very well.

So, apa je lagi yang tinggal - of course, Final Examination, scheduled to start on 5th January to 20th January..preparation, so far so good. Wish me luck guys!!

p/s: Bangga dengan adik aku, Bro Faris yang dapat 8A dalam PMR..congrat bro, aku tau kau boleh boleh dapat, dari dulu lagi..

No comments:

Post a Comment