Friday, July 29, 2011

Kisah AKU n Ultra Malaysia

Semalam waktu tunggu ayah aku kat Tower 2 KLCC, aku dok perhati staf-staf keluar office pakai jersi kuning-hitam and biru-merah Malaysia. Nak pergi tengok match rupanya - sedih kot tak dapat nak pergi stadium..sob3x

Malam tu, aku pun surf internet untuk stream match tu. Finally, Harimau Malaya tewas jugak semalam oleh Foreign Lion of Singaporean. DAMN! kecewa aku tapi puas hati lah jugak, sebab tak pergi pun stadium just stream kat internet je. Tak dinafikan yang our boys memang beraksi dengan baik terutamanya Safee Sali, S.Kunalan and Khairul Fahmi. Memang world class, ditambah pulak dengan kehadiran seramai 90 000 penyokong, by contrast penyokong Singapore waktu first leg hari itu tak sampai 10 000 pun. LAME gila kan diorang - negara kecik ada hati nak lawan bekas master dia ni. Actually, melihatkan team Singapore tu agak gerun jugak sebab diorang ada ramai player import - even coach pun import kan. Berlawanan dengan Harimau Malaya - seratus peratus anak tempatan. Kebanyakan player kita ialah terdiri daripada kaum Melayu and India..err, Cina mana ek?? Ouh okay, aku tahu lah sebab Singapore mostly orang Cina..ha3x, no offense okayh. Melihatkan keadaan penyokong di stadium dari laptop, aku rasa berbangga menjadi rakyat Malaysia - walaupun keadaan politik berbeza, idealogi berbeza tetapi sukan seperti ini boleh menyatukan rakyat..tapi, still ada jugak orang yang masukkan elemen politik berikutan kekalahan team kita ni..(gambar dibawah)


Tak gunakan diorang ni - aku sepak laju-laju karang baru tau.

Ni pulak komen aku kat The Malaysian Insider.

Yang ni pulak kat FB, mesti korang tak faham - actually dulu aku ni kan mabuk belajar sejarah, study la pasal singapore-malaysia nya conflict, tambah pulak waktu tu aku pun tengah buat research pasal military kan.. So, aku tunjuklah battleplan nak retake Singapore balik kat kawan-kawan aku. Diorang kata aku gila..tapi tu sebenarnya main-main je macam dalam istilah military kita panggil - war game. Kita buat possibiliti and simulation macam mana nak defend if diserang, or nak menguasai ssesuatu negara itu.

Ultra Malaysia and Ultra Malay. Peace semuanya..:-)

No comments:

Post a Comment