Thursday, January 23, 2014

Kisah AKU n Summary BAS Pt. 5

Assalamualaikum kepada semua pembaca-pembaca blog ni, sorry sangat ye lambat update. Bukan apa, owner blog ni sedang berpraktikal dan sudah memasuki minggu pertama. Kerja banyak sikit sampai asyik tertidur awal je. Takpelah, nantikan update praktikal aku nanti ye. Ok lah, untuk entri malam ni, ingin aku kupas perjalanan semester 5 aku bergelar siswa Ijazah Sarjana Muda Sains Pentadbiran ni. Let's check it out!!

a) September 2013
Menyertai Teambuilding FSPPP 14ALL41 di Kem Tanah Melayu, Gunung Ledang. Probably one of the best teambuilding yang aku pernah join. Teambuilding ni dianjurkan oleh SMF dengan kerjasama Majlis Rekreasi Malaysia. Picture credit to Cik Radziah, KI Executive FSPPP Shah Alam
Berfutsal setelah sekian lama meninggalkan sukan ni. Haha, best mula-mula bila main balik, tapi sekejap je la. 
Menguruskan Modul 3&4 Kemahiran Insaniah bersama a dedicated team of TUNAS SMF and Special Task Committee. 

b) October 2013
Menguruskan Modul Finishing School untuk pelajar Semester 6. Ini ialah modul terakhir yang aku uruskan sepanjang bergelar SMF.
Appointed as Head of Project Department for SUMMIT. Aku diberi tanggungjawab untuk membimbing a team of 4 people yang berlainan background, attitude dan work culture.
Gathering SMF-TUNAS-STC. Picture credit to Gamo.

c) November 2013
Berjaya meletakkan standard baru untuk Team Men's Fourth Lawn Bowls FSPPP pada Kejohanan Sukan Antara Fakulti 2013 dengan melepasi grouping tapi tumpas tipis di suku akhir. A sweet memory and improvement untuk team ni..:-). Picture credit to Syikin.
Project Management Day, event yang julung kali dianjurkan untuk pelajar yang mengambil kursus Project Management di FSPPP.
"Doing Right Project Rightly", event yang dianjurkan oleh Institut Tadbiran Awam Negara ini tertumpu kepada pelaksanaan projek didalam sektor awam. Satu event yang juga disertai oleh pelajar kursus Project Management FSPPP. Picture credit to Yasin.
Setelah menabur bakti selama hampir 1 tahun setengah, akhirnya SMF 2012-2013 dibubarkan pada 27 November 2013, lewat 2 bulan daripada tarikh asal.

d) December 2013
Malam Apresiasi FSPPP, event dianjurkan oleh TUNAS dengan kerjasama STC meraikan alumni dan juga mantan pemimpin pelajar kat FSPPP ni. Tak sangka, dah jadi mantan time ni..huu. Picture credit to Nad.
Project Management Bidding Day, juga sebuah event yang dianjurkan khusus untuk pelajar Project Management FSPPP kesinambungan untuk Request For Proposal yang telah diberikan kepada semua Project Manager pada awal semester.
Menjadi rider "bertauliah" bak kata Joe setelah berjaya completekan konvoi Shah Alam-Morib sejauh 100 kilometer pergi balik..hehe, aku status L je kot..lol

e) January 2014
Minggu exam, boleh katakan 85% malam aku dihabiskan kat fakulti menjadi tutor untuk "pelajar" seramai 5-8 orang. Sengal mulut aku time tu, dah la tak bayar..haha
Berjimba di Hulu Langat, bersama Team A (kanan) kat Sungai Congkak, dan juga Team B (kiri) kat Sungai Gabai. Dua-dua seronok, kat Congkak suka dengan jeram, Gabai pulak of course la air terjun.:-)

Okeh, sekarang masanya untuk aku conclude semester lima yang mantap ni. Secara keseluruhan, nampak ada improvement baik dari segi study-life. Hubungan dengan classmate memang menunjukkan perkembangan yang ketara dengan jumlah masa yang aku spend dengan diorang melebihi masa dengan program SMF. Mungkin dibantu dengan status aku yang dah tak pegang apa-apa jawatan kat fakulti tu. Untuk semester depan, what should I expect? A more balance study-life I guess. Let's work on it!!

No comments:

Post a Comment