Wednesday, January 1, 2014

Kisah AKU n 2014 Resolution

Assalamualaikum 2014! Alhamdulillah masih diberi peluang oleh Tuhan Maha Pencipta untuk terus bernafas lagi. Bersyukur diatas kurniaan ini. Tahun 2013 telah pun berjaya memberikan kisah suka dan tak kurang jugak episod duka dalam diari hidup aku. Seperti tahun-tahun sebelumnya, azam atau resolution mestilah kita letak supaya tujuan hidup kita tidak tersasar jauh dari objektif. A list of resolution ternyata dapat membantu kita untuk mengingatkan kita tentang apa yang kita cuba capai untuk tahun baru ini.

Resolution tahun lepas mencatatkan success rate sebanyak 95%, dimana 5% lagi tu ialah my failure untuk mempertahankan hubungan bersama bekas kekasih..Overall, 95%, merupakan satu catatan yang baik..:-) Jadi, ada beberapa alteration dan juga penambahan untuk Resolution 2014 ni. So, my 2014 Resolution is listed as follow:

a) CGPA: Untuk baki 2 semester ni, aku harapkan peningkatan berterusan ataupun a continuous improvement. Haha, ni dah terstudy banyak pasal ISO..lol

b) SUKOL 2014 - Sukan Kolej ni memang payah betul nak masuk, sebab manager macam lahanat. So, kali ni I'll give it a try lagi. Since, time tu dah Part 6..hehe

c) Blogging - Semoga diarimcbride ni menjadi platform digital diari aku..:-)

d) Pasangan? - Takdelah berharap sangati, but, kalau ada tu ada lah..:-)

e) Menjadi anak yang baik dan taat kepada perintah agama, bangsa dan keluarga.

f) Boling Padang -  Since, lepas ni aku pun dah takde jawatan apa-apa kat UiTM ni. Boleh la, nak spend time setiap petang..huu

g) Graduation - In Sya Allah, aku akan grad pada tahun ni. So, aku harapkan graduasi on time..

h) Kerja - Nak sangat kerja dalam bidang Quality Department, lagi-lagi dalam Real Estate firms.

i) Quality Certificate - Sementara tunggu grad, aku bercadang untuk ambil courses berkaitan Quality Management System kat SIRIM Training Center. Maybe akan try dapatkan certificate in ISO 9001:2008 atau pun Six Sigma White Belt sebagai permulaan untuk kerjaya aku dalam bidang QMS ni..hehe

So kawan-kawan, itu je lah azam tahun baru aku. Nampak macam sama kan, tapi pengisiannya lain. Semoga list ni mendapat barakah daripada Allah dan dilancarkan perjalanan dalam merealisasikan azam-azam ini. Amin.

No comments:

Post a Comment