Monday, January 13, 2014

Kisah AKU n A Day at Sungai Gabai

Assalamualaikum semua, satu hari aku this day dihabiskan dengan masa yang berkualiti dengan rakan seperjuangan lelaki. Ok lah, masa berkualiti hari ni dihabiskan di Hulu Langat lagi nampaknya, kalau hari tu aku berpiknik kat Sg. Congkak, hari ni pulak aku ke Sg. Gabai, dengan team yang lain pulak..untung ramai kawan sikit ni. Mesti dapat invitation, lagi-lagi lepas habis killer paper..:-)
Untuk team kali ni, aku dapat meluangkan masa bersama dengan Abg Sabri, Abg Long, Ishak, Joe, Pok Jad and Esyam. Kami bertolak dari Shah Alam dalam pukul 11 pagi. All of us except Ishak naik kereta Abg Sabri, Ishak pulak bawak motor..memang kental betul brader ni..salute!!
Kat Gabai ni kalau nak port baik kena mendaki anak tangga yang berkali-kali ganda lagi tinggi daripada "tangga kejayaan" kat FSPPP tu. Even dah sampai kat puncak pun, still kena hiking sikit untuk port yang memang sesuai untuk orang-orang bujang cam kitorang ni..:-p
Macam pernah je tengok tempat ni dalam video klip Hafiz Hamidun. Tapi tak tau lah betul ke tak..
Port baiklah sangat..haha, takde lah. Ni port pertama, lepas tu sesi penaklukan pun bermula dengan mengacau tempat orang lain..haha
Sesampai je kitorang kat port ni, memang terus berendam. Lepas dah puas satu round baru naik untuk lunch..Well, sebenarnya macam ni baru puas compare dengan makan dulu..betul tak?
Bersama jejaka idaman FSPPP, Pok Jad..:-)
Santapan petang tadi disediakan oleh Ishak. Nasi lemak, si Ishak ni pun salah seorang calon suami yang aku recommend jugak untuk adik-adik manis kat luar sana. Seorang yang berpengalaman, kental dan juga cemerlang..ayat bodek ni, lol.
Tapi tu tak bermakna Abg Sab (baju biru) hilang status lelaki paling hot kat FSPPP ni. Bak kata Faiz, Abg Sab maintain 0.05 lebih daripada siapa-siapa yang nombor dua..haha
Dah habis makan, bersedia untuk round ke dua pulak lah. Cari port orang lain..:-p
Puas dah, dalam pukul 5 petang jugak kitorang stop tadi. Memang seronok spend time masa dengan kawan-kawan kat sini, rasa cam dah habis semester 5 pulak..haha, sedangkan ada satu paper lagi ni.
 
Sebelum meninggalkan Sg Gabai ni, kitorang solat Asar dulu. Surau yang unik sebab kiblat ditanda dengan 300 NW..haha, epik. 
Bergambar kenangan sebelum pulang ke tanah Shah Alam. Picture ramai-ramai takde pulak eh, tunggu jap lah nanti aku rembat from kamera siapa-siapa nanti. 
Okay Bro Sab, jom lah kita balik. Hari pun macam dah nak hujan.

Dalam pukul 8 jugak kitorang sampai Shah Alam tadi. Singgah minum kat Khulafa jap, hujan kat sini. Sejuk sangat, menggigil aku bawak motor tadi..

So itu lah cerita jalan-jalan release tension aku and kawan-kawan untuk hari ni. Memang bulan Januari ni, bulan lepak jalan-jalan kot..haha, takpe lah. Janji ada lah sikit kenangan untuk Semester 5 ni, lagipun kami ni cuma ada 1 semester je nak bersama pun. Lepas grad, masing-masing bawak diri tumpu kareer, awek or maybe family. Harapnya aku pun dapat lah merasa semua tu. Amin

No comments:

Post a Comment