Tuesday, February 5, 2013

Kisah AKU n Training : Day 1

Assalamualaikum semua, diharap semuanya berada didalam keadaan sihat belaka. Sory lama tak update blog, sebab takde idea la time-time cuti ni. Nak tunggu bila ada event barulah nak update, huk. Takpelah, apa-apapun hari ni ada entry baru tau. 
Entry hari ni berkaitan dengan minat baru aku..hehe, macam aku ada cakap hari tu yang aku akan spend cuti semester untuk training - inilah hari first aku berlatih. Asalnya nak buat 3 kali seminggu but mak aku pun baru operation hari tu, so aku pun limit kan kepada sekali je seminggu. But sekali tu direct 4 jam, huu.
Aku sampai Shah Alam pukul 9.30 pagi tadi, sampai-sampai je benda first aku check ialah green's condition. Nampaknya, green heavy jugak. Lepas keliling satu green tu aku jumpalah satu rink yang agak OK jugak conditionnya.
Main sorang-sorang je, mesti ada orang ingat aku student gila. sobs3x
Ni time practise elevation, practise ni bertujuan untuk mengenal pasti weight , apa fungsi bila identify weight - of course dapat bantu kita untuk membuat variety dalam delivery. For example, untuk buat drive, upshot, draw dan juga wresting shot. Ini semua memainkan peranan penting dalam perlawanan.
Dalam bowls, penting untuk kita mengetahui jenis dan berat bowls yang sesuai dengan tangan kita. Macam aku, "2" yang paling sesuai sebab tangan aku tak besar. Bila kita selesa dengan bowls tu, kita boleh memilih jenis grip yang sesuai dengan kita - aku suka guna claw grip.
Huu, ada lah sikit snapshot tadi. So far aku belum officially training dibawah Pn Haslah sebab sekarang ni cuti semester, naik sem nanti baru on. Yang ni pun aku buat atas inisiatif sendiri.
Still tengah mencari rakan-rakan NR & FSPPP yang berminat untuk buat persiapan awal dengan aku..huk

No comments:

Post a Comment