Wednesday, March 27, 2013

Kisah AKU n Field Trip Banting


Assalamualaikum semua, hari ni aku dan beberapa orang rakan SMF ada field trip kat Kanchong Darat, Banting. Field trip ni sebahagian daripada program EKS Faizah, EKCO Kerohanian & Kaunseling SMF - bertujuan untuk mendapat kata sepakat dengan Rumah Anak Yatim & Asnaf As Solehin di sana. Semalam
lagiFaizah dah jumpa aku bincang cara nak pergi sana, then dia decide aku and Deq Joe untuk jadi driver..haa, tak lupa jugak kat Gamo yang join field trip ni.
Kami bertolak dari Shah Alam sekitar pukul 8.30 pagi dengan aku volunteer untuk jadi driver syif pagi..huu, Dah la tak selalu drive, pastu kena pergi tempat yang aku tau pulak tu. Memang sesat jugaklah tadi..:-p
Nasib baik ada diorang ni tadi. Kalau tak aku pun ngantok. Mana taknya, dah la semalam tido pukul 2 pastu bangun pukul 6 pagi pulak.
Co-driver untuk field trip ni.
Hujan memang lebat jugaklah tadi, sampai aku pakai wiper level 3
Pakai jaket SMF tu, aku sorang je yang semangat gila pakai. Yang lain rilek je :-p
Kami sampai dalam pukul 10.00 pagi - tersusun je kasut penghuni-penghuni kat sini. Bagus-bagus, berdisiplin lah adik-adik ni.
Berurusan dengan Ummi
Dah macam nak merisik pulak..haa
Co driver take over pulak, seriously aku ngantuk gila time ni dengan laparnya..huk
So, kami singgah AEON Bukit Tinggi - since Faizah & Gamo pun dah macam tak sempat nak sampai ke fakulti (sebab diorang ada kelas)
Kami bukan typical Malaysian yang amik pic before makan, bezanya kami snap pic lepas makan..huu

Sekitar pukul 2, Joe hantar diorang ke fakulti untuk kelas HRM - pastu kitorang solat di Masjid Negeri
Aku takeover balik, kitorang pergi Ole-Ole, lepak sana jap sebab pukul 4 nak amik the girls balik, nak pergi Alam Sentral katanya.
Main boling, huu aku dah la noob main boling ni - ada beran lawan boling padang la..haa
Around 6, tunggu diorang ni shopping, bak kata Joe - perempuan ni stamina kuat bila nak shopping je, satu mall boleh tawaf berkali-kali. Laki pulak dah jumpa satu kedai, nego then beli..senang
7.30 malam, field trip kami pun tamat. Hantar kereta balik, then dinner and sembang-sembang pasal mens matters dengan Joe sampai pukul 10 malam. So, itulah perjalanan kami hari ni.. tenkiyu sebab menghabiskan masa anda dengan membaca entri ini..:-)

No comments:

Post a Comment