Sunday, March 24, 2013

Kisah AKU n Ekspo Selangkah Ke UiTM Day 1

Assalamualaikum semua, since entri ni pun dah lepas pukul 12 tengah malam semalam, so aku consider ia sebagai entri untuk first day karnival tahunan yang wajib untuk UiTM - Ekspo Selangkah Ke UiTM. Basically, karnival ini dijalankan untuk memberi pendedahan kepada pelajar-pelajar yang berminat untuk menyambung pengajian mereka di UiTM ni, kebanyakan pengunjung karnival ini ialah student lepasan SPM, STPM, bersama ahli keluarga mereka. So, let's check it out the carnival's first day.
Sebagai seorang SMF, adalah menjadi tanggungjawab aku dan beberapa rakan untuk membantu fakulti dalam mempromosikan FSPPP. Asalnya nama aku takde pun dalam senarai SMF yang terlibat, tapi sebab Ferzae tak dapat datang semalam - aku pun menggantikan tempat dia.
Ekspo ni bermula pada pukul 8.30 pagi dengan ketibaan pengunjung memenuhi DATC yang memuatkan fakulti-fakulti yang berada dibawah payung UiTM, dan FSPPP juga tidak terlepas. Tugas kami ialah membantu pengunjung yang ingin mengetahui dengan lebih mendalam tentang kursus-kursu yang ditawarkan fakulti ini.
Letih kot berdiri dari pagi sampai kepetang, tak sangka jugak fakulti ni agak famous dalam kalangan pengunjung-pengunjung. Dapat duduk pun sekejap-sekejap je, ni semua pasal TP2 aku yang kat atas ni..haa
Aiman recharge "battery"..:-)
Tengok muka pun dah tau battery semakin low, mana taknya bila awal-awal pagi bukan main semangat explain ,siap background segala bagai..bila dah petang..bila orang tanya soalan je, aku jawab..huu
Muka ceria sebab dapat tengok budak-budak SPM, dah lama kot tak tengok budak sekolah ramai-ramai cam semalam..:-p
Aiman yang paling komited sekali, siap cerita pasal pengalaman lagi tu..
Part yang best bila staff akademik bagi kitorang duduk kat kaunter..huu, dah macam ejen hartanah pulak ..:-)
Ada gaya tak? Time ni tengah bagi penerangan, kebanyakan student lepasan SPM nak informasi tentang DPA. Nasib baik sempat jugak baca pasal DPA before Ekspo, kalau tak memang menganga je la aku tadi..
Faten entertaining her client..:-)
Dalam pukul 5, jumlah pengunjung dah start berkurang sebab karnival ni habis pukul 5.30 petang. Memang letih gila bapak ah, tak pernah rasa tumit macam nak pecah..haa
Pasni boleh panggil si Aiman ni ejen hartanah, car dealer ataupun promoter..Tapi, memang salute la brader ni, memang komited.
Dalam pukul 5.30, kami pun menutup booth. Ekspo ni akan membuka tirai untuk hari yang kedua pada pukul 8.30 pagi 24.3.2013. Kepada siapa-siapa yang berminat untuk menyambung pengajian di FSPPP. Silalah datang ke booth kami yang kaler oren tu. Kami jamin "ejen-ejen" yang sangat komited boleh membantu dalam merealisasikan harapan anda.

No comments:

Post a Comment