Tuesday, September 11, 2012

Kisah AKU n Majlis Sambutan Aidilfitri Pelajar Bersama VC UiTM

Assalamualaikum semua, hari kedua pengajian semester ketiga di UiTM. So far, takde kelas or kuliah pun yang aku pergi ada lecturer pun. Kehampaan la, aku ingat minggu ni tak payah pergi langsung pun takpe. Buat habis sabun baju ja nak cuci baju yang berpeluh-peluh tu. Semalam, aku dapat tugas baru sebagai TSMF FSPPP, kena handle Program Pemantapan Wawasan scheduled on 15 September 2012..huu, gila kan dapat tugas minggu pertama. Abg Suhairy cakap ini program pertama yang aku bakal conduct untuk faculty, good luck katanya. Tenkiyu senior.
Pagi tadi pergi fakulti jap, ingat nak jumpa Abg Sai nak bincang pasal PPW tu. Dia ada kelas pulak, so aku pun lepak la kat fakulti and cuba brainstorm sorang-sorang pasal flow program. Joe pulak datang, nak settle MDAB dia. Bila dah takde benda nak buat, dia ajak aku pergi Padang Perindu ada event bersama VC, Dato' Sahol.
Padang Perindu depan DATC, some people called it Padang DATC. Entah, aku pun tak tau apa nama tempat ni. Event yang dimaksudkan ialah Majlis Sambutan Aidilfitri Pelajar Bersama VC UiTM. Ramai jugak siswa and siswi yang hadir, maybe sebab kelas tak start lagi kot, so dapat spend time dengan program ni.

Ooops, ni bukan fakulti kami. Ini BEKAS fakulti kami, huu..Saja jalan-jalan depan tu, nak tengok diorang punya food and beverages. Ramai jugak eh student yang visit stall korang. :-)
Ni pulak stall FSPPP. Kami ada menyediakan dadih, tapai, lemang dan karamel. Semuanya dah siap pack dalam bekas so tak lah susah nak goreng-goreng cam stall fakulti lain. Macam kat bawah ni..huu
Stall FSPU, best tak stall diorang. Ala-ala kampung Melayu gitu. Batik, kain pelikat and diorang provide makanan goreng-goreng - udang, ikan..kostum diorang pun menarik. Sebab tu lah menang stall kreatif tadi
Birthday boy hari ni, student UiTM pun celebrate birthday ko la Joe, huu..makan la aiskrim tu, aku tak makan benda-benda manis ni.
Jalan-jalan cari makan. Tak lah banyak sangat aku melantak tadi. Cendol dengan dadih je..bukan apa, takut makan banyak tapi exercise kurang.
Stall Pusat Koku UiTM. Banyak betul idea dalam kepala diorang ni, maklumlah namapun pusat koku mesti banyak bahan-bahan diorang ada nak decorate stall.
Stall BEKAS kolej penginapan aku selama 2 semester - Kolej Perindu. Diorang wat Char Kuey Teow, lama nak queue so malas lah. Next time eh
Dah jalan-jalan, masa untuk makan pulak. Huu, lepak bawah pokok sambil ditemani bayu petang yang nyaman, bajet cam kat Oxford pulak..ni Pok Jad, rasanya korang dah kenal kot.
Fine! aku tau dah 2 orang kata pipi aku naik hari ni. Percayalah, ni semua sebab rambut aku yang pendek tu, without rambut apitan kiri kanan bentuk kepala aku memang nampak akan lebih besar kat area pipi. Tak caya, tunggu rambut kiri kanan aku tu tumbuh nanti. 
Dalam pukul 12.30, kitorang balik sebab stall FSPPP dah habis stok. Idea program ni, kalau stok habis, dah boleh pack up. By the way, seronok dan berbangga menjadi pelajar UiTM. Walaupun institusi kami ini selalu jadi bahan politik pembangkang tu, walaupun institusi ni selalu jadi medan perbalahan kuota dan juga Perkara 153, walaupun institusi ni selalu didown grade oleh rakyat-rakyat yang tak faham. Aku masih berbangga membawa lambang UiTM dimana-mana, ya..bukan aku, tapi kami putera-puteri UiTM. UiTM Dihatiku!!

1 comment:

  1. i nak tny u de x buku2 tok part 1...actually i bwu masok 2/9 rie 2....

    ReplyDelete