Wednesday, September 19, 2012

Kisah AKU n Majlis Perjumpaan Dekan Bersama Pelajar FSPPP Part 2

Assalamualaikum pembaca-pembaca sekalian. Sihat? Harap-harap sihat lah, doa-doa lah agar aku sembuh, demam selsema aku tak hilang lagi. Nak pergi klinik, tak sempat asyik busy memanjang. Takpelah, hari minggu ni kalau ada masa aku pergi. Kawan-kawan, baru dua minggu aku kat UiTM ni, tapi sibuknya mengalahkan orang bekerja. Dalam entri sebelum ni, aku cerita pengalaman bekerja hampir 10 jam tanpa henti. Kali ni, aku cerita event pada hari kejadian.
Pukul 7 pagi aku bertolak dari rumah, oleh sebab aku Biro Multimedia - video korporat SMF, BACAS and CASS, buku program semuanya ada kat tangan aku. backup aku ada bagi kat Joe in case kalau aku tak sempat datang on time. Bukan apa, aku nak kena run pergi fakulti jap nak print 54 keping buku program. Waktu nak print lah masalahnya, tak boleh nak buat double sided macam biasa - so aku buat manual and take time la. Risau tak sempat sampai ja, tapi berkat doa - sempat jugak aku sampai ke DATC. 
Basically, semua benda dah siap. Video korporat dah dapat kumpul semua, buku program pun sempat aku bagi kat Biro Program. Tagging pun semua dah sedia. Kerja aku untuk hari ni sebenarnya takde pun, cuma monitor si Joe (Teknikal) tu - takut tersilap queue video tu ja.
Tapi takdelah aku dok kat backstage ja. Ada lah jugak jalan-jalan, keep in touch dengan Biro Makanan & Pendaftaran kat luar. Walkie-talkie takdak pulak, so memang kena berjalan lah. Sebenarnya aku tak berapa sihat sangat pagi tadi, jalan-jalan boleh keluar peluh sikit.
Ha, ni pulak waktu persembahan SiMECTRA - Jijah tu kawan aku sejak asasi, sedap suara dia tau - dia duet OST Ombak Rindu tu. Suara lelaki tu sebijik macam Hafiz AF.
Ni pulak sesi pengenalan calon pemilihan JPP. Esok, kami pelajar FSPPP akan keluar mengundi untuk Pilihan Raya Kampus. 
Aku ni memang suka random snap pakai C3 ni. Huu. percaya atau tak kamera Nokia C3 ni lah the heart of my blog. Takde picture, takdelah entri.
Sesi bersama KPP BAS and BCA.
Waktu ni dah habis. Biasalah, amik picture wat kenangan. Ni Joe, bestie jugaklah kat UiTM. Biro Teknikal untuk program ni, apa-apa masalah untuk A/V, jumpa lah dia.
Hehe, nak jugak. Takde kerja pun sebenarnya kat program ni untuk hari kejadian. Sebab basically Biro Multimedia ni kerjanya belakang tabir, kerja before program - buat video, design tagging, design buku program. Kalau semua settle, kerjanya monitor biro lain, especially teknikal bila berkaitan dengan laptop. Bila tak settle tu yang kelam kabut ja. Alhamdulillah, aku and Hafiz berjaya jugak buat semua benda yang diperlukan.
Kemas-kemas sikit, turunkan banner. Gila gayat tadi, dah lama tak naik tangga camtu..
Gamo or Gamogen, Biro Pendaftaran. Dah macam receptionist kat KLCC pulak, huu..Teringat waktu kerja dulu.
Sesi menapau makanan lebihan. Gila banyak extra, tapi memang tak lah aku nak bawak balik rumah. Siapa je yang ada, Muja dengan Afiq. Satu plastik ada 9 bungkus. Diorang paksa jugak aku amik satu plastik, oleh sebab aku nak terus ke kelas CTU pukul 2, aku bagi kat Abid. Selesai masalah, huu.
Program keempat aku berkhidmat dalam fakulti. Semoga dapat terus menabur bakti kepada FSPPP. FSPPP Dihatiku! UiTM Dihatiku!
So, MR/MRS anonymous, did I answer your questions?

No comments:

Post a Comment