Wednesday, September 19, 2012

Kisah AKU n Majlis Perjumpaan Dekan Bersama Pelajar FSPPP Part 1

Assalamualaikum semua, eh apesal ada part-part pulak entri kali ni. Erm, big event maknanya tak muat lah nak masukkan under one single entry. That's why aku buat partition. Part 1 untuk before event, part 2 pulak selanjutnya. So, program apa pulak kali ni Farid? It's one of compulsory event for FSPPP - The Majlis Perjumpaan Dekan Bersama Pelajar FSPPP. Dalam ni aku memegang jawatan biro multimedia dibawah general order from Nadiah Yusoff, meanwhile ketua biro multimedia pulak Hafiz.
Alkisahnya semalam kelas 8.30 pagi, waktu lunch time aku and Hafiz start brainstorm untuk video corporate SMF, kalut jugak time ni memikirkan ada kurang beberapa jam before program. Lepas kelas Jepun habis pukul 6.00. Aku and Deq Joe bergegas ke DATC. Buat final inspection untuk A/V.
Kat sini jugak, aku try hasil-hasil video yang aku create - tak kreatif pun sebab software video editing banyak dah hilang waktu hard disk laptop aku crash dulu. So, pakai yang basic Windows Live ja..waktu ni jugak la bertambah tekanan sebab buku program ada kena buat minor editing sebab ada beberapa program asal tak boleh dijalankan.
So far, preparation semua biro dalam keadaan baik. Tapi tu la pasal, most of us sangat exhausted. Mana taknya, hari Sabtu lepas program aku - penat pun tak hilang beb.
Ni lah DATC. Aku tak pernah buat program kat sini lagi. Harap-harap dapatlah merasa nanti.
Lepas solat Maghrib kat DATC, aku, Joe and Pok Jad had our dinner kat Seksyen 2. Waktu nak balik, kitorang singgah kat fakulti jap nak hantar makanan kat Nad. Tak tau pulak apa dia dengan Tiqah buat kat Bilik Gerakan tu.
Ingatkan sekejap ja, then sambung lagi meeting tu. Aku dah ngantuk gila time ni, mata memang asyik nak tertutup je. Sempat lah jugak tengok-tengok beberapa jentera MPP tengah dok pasang banner, poster kat fakulti tu. Tapi memang dah tak larat nak tolong..
Pukul 11 aku blah, pintu Sek 7 dah tutup..wuu, terpaksa lalu ikut Sek 2..Dah lah scary jalan tu, aku dok ingat ada benda tumpang ja semalam..
p/s: Tengok tu, dah sampai terbukak baju aku..

Baca part 2 pulak lepas ni. Bye!

No comments:

Post a Comment