Tuesday, November 16, 2010

Kisah AKU n Minggu Ni..


Minggu ini ada perasaan happy bercampur dengan sedikit duka dan lara di hati aku..minggu kedua for bulan november tahun ini bagi aku semacam mimpi buruk yang bakal membawa banyak lagi episod kesedihan dalam diri ini..well,sebelum ini aku ada berkata bahawa minggu pertama november 2010 memang merupakan episod kegembiraan aku..tetapi,semakin november itu sendiri bergerak, semakin itulah ia membawa berita yang tak baik..

okeyh guys, firstly, aku akan membuka post hari ini dengan good news dulu..hari tu hari ahad bersamaan dengan 14 november 2010, aku membuka facebook macam biasa..then, hati ini tergerak untuk memulakan perbualan dengan seorang gadis yang pernah mencuri hati aku dan membuatkan jiwa aku runsing..beberapa saat selepas aku menaip message pertama..dia pun membalas..waah, tidak aku percaya yang dia akan membalas message aku..happy sesangat hati ini sampai rasa nak termuntah pun ada..actually, atas insiden yang berlaku lebih kurang dalam bulan disember tahun lepas..gadis ini mengasingkan diri daripada aku..aku add facebook,dia tak approve..banyak kali jugak la aku try..last2 dalam 3 bulan lepas..akhirnya dia approve..so, hari itu ialah merupakan hari pertama aku berchatting dengannya..walaupun tak lama tapi dapat la juga aku memohon kemaafan, bertanya khabar, bertanyakan perkembangannya disana dan juga berharap agar si gadis ini tidak lagi lari daripadaku..what just i want is friendship..bukannya seperti dulu..okeyh..

then, aku akan membuka cerita yang agak membuat kan diri ini menjadi truly devastated..as all the muet candidate knew..kita telah menjalani test muet untuk reading,listening and writing pada 13 november yang lepas..dan aku pun tidak ketinggalan juga..hari itu,first time aku membuat exam satu exam hall dengan kakak aku yang aku tak pernah terfikir langsung..lepas habis exam muet..kehidupan aku kembali kepada yang asal..main game and facebooking sampai lah hari aku balik uitm nanti..malam isnin iaitu semalam tanggal 15 november 2010..ketika asyik bermain facebook..aku terpaku melihat satu link daripada yaseyn..link yang membawa kepada jawapan-jawapan untuk reading test..eager untuk mengetahui markah aku..aku pun lantas mencapai pen merah dan kertas soalan muet yang masih elok terlipat didalam buku dan memeriksa sendiri..pada mulanya, aku happy because tak banyak salah yang aku buat..then bila dah sampai pertengahan soalan..perasaan geram, menyesal bercampur sedih bermain-main dijiwa..aku still tenang then bila aku kira final mark..owh men..aku just dapat 25/45..damn..it can't be..aku check balik..ternyata betul lah..aku still tau mengira lagi dan final mark itu memang betul..bila aku lihat-lihat balik kertas soalan tu..perasaan menyesal ialah yang pertama membuka bicara..bayangkanlah aku ada 6 jawapan yang sepatutnya aku dah tanda betul tapi aku tukar last-last minute..baru aku tahu, aku sepatutnya tak payah habis awal sangat,siaa suruh re-check...mulai sekarang aku tak akan re-check apa-apa kertas soalan yang aku dapat..itu lah harga yang perlu aku bayar apabila keraguan menguasai diri..tinggi kan..

so, untuk meneruskan law degree, ia memerlukan sekurang-kurangnya band 4..tetapi dengan markah sebegitu..band 4 semakin jauh meninggalkan aku..begitu juga dengan program ijazah undang-undang..maybe aku patut fikir untuk tukar course lain selepas ni or tak pun,selagi belum keluar the official result untuk muet ni..i will not yield easily, doa adalah senjata umat islam..dan sebegitu juga aku..tapi, jika nasib tidak menyebelahi aku..aku berharap aku akan buat yang terbaik untuk 2nd semester of asasi undang-undang, dapat pointer yang baik..walaupun tumbang kat muet..aku still akan ada sesuatu untuk dibanggakan..sekarang ni..objective aku ialah "keluar dengan bermaruah"..its mean keluar program asasi undang-undang dengan bermaruah..okeyh guys..chow and wish me luck..
.................the end.....................

No comments:

Post a Comment