Tuesday, November 2, 2010

Kisah AKU n 2 Hari Pertama di Bulan November


waah...hari ini dua post dalam masa tak sampai 4 jam..well, hari ini aku agak happy sangat because aku rasa bulan 11 ataupun november dalam kalendar gregory niyh memang bawa tuah kat aku..maybe aku lahir dalam bulan yang hebat in kan dan mungkin aku akan jadi manusia yang hebat pernah hidup kat dunia ni..banyak juga ikon yang lahir dalam bulan november ini..malah 2 great commander yang mengisi segmen "meet the heroes" dalam blog aku hari ini pun lahir dalam bulan 11..general george patton lahir pada 11 november manakala general field marshal erwin rommel dilahirkan pada 15 november..aku dilahirkan pada 26 november 1992..ceyh, nak juga interframed tuwh..actually, aku plan nak buat entri ni esok tapi atas sebab happy sangat..aku plan nak publish sebelum pukul 12 niyh..

korang yang baca blog aku mesti tak payah nak tertanya-tanya sangat kan..tapi takpe lah, untuk menghormati reader-reader yang baru menapak kat blog aku ni..first, aku ucapkan welcome and thanks because sudi datang..

okeyh, hari pertama bulan november iaitu pada 1 november 2010, maka hari yang aku tafsirkan sebagai yang paling bermakna kerana aku telah lulus ujian jpj..mesti happy because bukan senang kan..so, akan aku jaga lesen p aku supaya tak ditarik oleh orang yang meluluskan aku tuwh..kalau korang nak taw lebih detail lagi pasal hari test aku tuwh, sibukkan diri melawat federal archive aku then you all will see "kisah aku n test jpj ep.2.."..selamat membaca..

hari kedua november yakni 2 november 2010 bagi orang yang taw mengira..herm, hari ini dalam pukul 1700 tadi, aku sebagai seorang pelajar asasi undang-undang uitm bersama dengan pelajar-pelajar lain dijadualkan untuk menyemak keputusan peperiksaan akhir semester 1 yang berakhir sebelum cuti hari tuwh..aku ketika itu tengah sibuk menyiapkan my recent post tadi, alah yang pasal 2 orang commander tuwh..so, excited punya pasa dengan mereka tu, aku terlajak..err, sebenarnya dah plan pun untuk visit the uitm student portal pada pukul 1800, so..dengan kengkawan yang dah sibuk menanya markah dan bajet-bajet mau share lah kan..so, aku pun pergi la jugak..at first feel eirie and scary la jugak..tapi nak buat macam mana..redha je lah walau keputusan apa pun yang keluar..so, dalam beberapa seconds, result telah terpampang depan mata aku..aik, betul ke ni..rasa macam tak percaya pun ada..so the result is..aku berjaya mendapat cgpa sebanyak 3.39, score 2A dan 4B, A untuk subjek favourite, the malaysian politic and government and computer and information..yang B tuwh, maksudnya yang tak A la kan..ha3x..so, aku berharap aku akan cuba buat lagi baik untuk semester depan untuk secure tempat dalam law degree pulak..nak tunggu result apa pulak ek sekarang..owh, terlupa pulak yang muet tak habis lagi...by the way, aku memang puas hati la dengan pencapaian aku kali ini..bukan senang nak dapat pointer macam tuwh..not bad pun aku rasa buat orang yang selalu menghampakan cikgu-cikgu kat sekolah dulu kan..

owh..hampir terlupa pulak, pada hari pertama november itu jugak..aku berpeluang melihat konsert tribute p. ramlee di history channel and also biography p.ramlee, juga di siaran yang sama..agak terkilan mengenangkan nasib beliau yang dipinggirkan kesatuan dan wartawan ketika itu..memang best documentary ini, thanks yerp history channel..banyak cerita yang berilmiah yang aku tengok dan apply sekarang..kerana kau lah aku jadi digelar history geek kat sekolah..tapi, ilmu yang diajar telah dan akan aku h=gunakan sebaik mungkin untuk memperjuangkan sejarah di malaysia ini..actually berasa sangat happy apabila sejarah menjadi sukatan pembelajaran dan sujek wajib lulus spm..best rasanya..

finally, pada hari yang sama..team english premier league kebanggaanku, newcastle united berjaya membelasah sunderland dalam perlawanan derby kat st. james park..5-1..goal-goal dijaringkan oleh kapten, kevin nolan yang menyumbangkan treble(hatrik) dan juga 2 goal daripada shola ameobi..power jugak anak buah chris hughton ini kan..aku harap diorang kekalkan momentum ini dan jangan tersingkir lagi sudah macam season lepas..

as a conclusion, aku harap nasib aku terus baik sepanjang hari-hari yang mendatang..permulaan yang baik untuk bulan ni...oh god...sweet november..

No comments:

Post a Comment