Saturday, May 3, 2014

Kisah AKU n SUKOL 2014 - Training II

Assalamualaikum semua, semalam aku dan rakan seperjuangan didalam team boling padang NR menjalani latihan kedua kami bagi persiapan sukan antara kolej UiTM. Unlike training-training sebelumnya yang bertempat di Padang Bowls UiTM, semalam kami menjalani training di Sime Darby Bayuemas Sports Complex, di Pandamaran, Klang.
Kami bergerak from Shah Alam dalam pukul 5.30 petang. Tumpang kereta Muzakkir sebab senang bila pergi semua sekali.
Sampai dalam pukul 6.20 petang sebab jalan sesak kat Bukit Raja. Kalau ikutkan setengah jam dah boleh sampai.
Inilah dia Bayuemas Indoor Bowls Stadium yang dibangunkan pada tahun 2006 oleh Sime Darby as a part of Bayuemas project development.
Untuk pengetahuan korang, ni lah first time aku main kat sini tau. Memang beza gila main kat karpet ni, weight kena control, line dan angle lagi lah..Tapi memang terkejut jugaklah bila nak aim tu, memang besar gila!
Ni Muzakkir, our Lead. Dulu dia ni Skip untuk FSG time SAF 2013.
Ni pulak Din, Skip kami untuk Team NR. From FSG jugak. Dah lama kenal bro ni, sejak Part 4 lagi.
Ni Alif, juga from FSG. Ni aku kenal saing-saing Din jugak lah. Gila-gila jugak perangai bro ni..haha. Sometimes kita perlukan The Joker dalam team kan?
Hari ni aku mintak diorang ajar aku cara bermain kat padang karpet ni sebab aku memang tak pernah ada peluang main kat sini. Alhamdulillah, tahu jugak aku trik bermain kat karpet ni.
Dah kenapa seluar macam tu? Boleh pulak koyak kat part lutut tu. Memalukan betul, tu la tak nak dengar cakap mak hari tu. haha
Tengok team wanita training. Tapi takde lah pulak gambar diorang dalam ni. Segan lah aku nak ambik, belum kenal sangat diorang tu..huu
Peace! 
Bincang taktikal tu..haha. Risau jugak sebab our first match akan menentang Kolej Perindu which is memang terbukti hebat pada kejohanan tahun 2013.
 
Lepas ni nak kena study lagi tips and trick untuk main kat padang karpet ni. Rasa tak puas pulak main 2 jam je semalam.
Insya Allah akan training disini lagi dalam dua round before our next game yang dijadualkan berlangsung pada 10 Mei 2014.
Pukul 8.40 kami bergerak meninggalkan Bayuemas dan pulang ke Shah Alam.

So kawan-kawan, doakan kami berjaya ye. Nak jugak something for kenangan boling padang aku kat UiTM before habis belajar ni..:-)

No comments:

Post a Comment