Sunday, March 30, 2014

Kisah AKU n Double Birthday

Assalamualaikum,
Semalam, aku dan family berkunjung ke AEON Jusco Rawang bagi meraikan hari lahir kakak dan adik aku. 
Kakak aku dah pun mencapai umurnya yang ke 23 pada 30 Mac, manakala adik aku pulak bakal menginjak 18 tahun pada 1 April ni. Untuk pengetahuan korang, semua member dalam family En. Gani dilahirkan didalam bulan Mac-April, except anak dia yang kedua.
Haa, nilah budak tu. Orang lain semua birthday dekat-dekat, yang si dia ni pulak tercampak kat bulan November. Kata ayah, tak rancang pun sebenarnya time tu..lol
Since birthday boy and girl pun dah plan nak makan kat Nandos, aku pun ikutkan je la. Lagipun dah lama jugak tak makan makanan Portuguese ni..:-)
 
Mild Peri-Peri Platter, and the glorious "Citrus Bliss", truly glorious..hehe, tapi kalau makan kat Nandos ni selalunya aku order "Sparkles Apple"
Ada la sembang-sembang sikit tentang plan diorang ni. Dari hal nak sambung belajar sampailah ke marriage matters..:-)
Birthday mak and ayah pun dekat-dekat jugak - 12 and 16 April. Apa hadiah nak bagi ni? Bagi kejayaan dah la..haha, sengkek benor ko ni Farid. Erm, pasni check kat Zalora kalau ada discount sales.:-)
Lepas makan, singgah POPULAR kejap - nak guna baucer buku yang dah amik hari tu. Tak guna-guna pun lagi sebab tak tau buku apa nak beli. Ada je survey buku kat ABA, MPH dengan Pekan Buku hari tu tapi takde buku yang menarik. "Sun Tzu - The Art of War for Managers" memang berguna untuk siapa-siapa nak hone dan upgrade business management and leadership skills. Bolehland pulak sangat santai dan honest, menceritakan tentang a "can-do" attitude  rakyat Malaysia dan juga kerajaannya. A perfect and highly recommended for casual reading.
Happy birthday kepada Sis Darina dan juga Bro Faris. Semoga dikurniakan umur panjang yang diberkati, terus cemerlang dalam akademik dan kerjaya dan juga dianugerahkan pasangan yang tahu menghargai dan menghormati diri, agama, keluarga, masyarakat, bangsa dan negara. Amin

No comments:

Post a Comment