Tuesday, March 18, 2014

Kisah AKU n Majlis Perjumpaan Bersama Dekan FSPPP 2014

Assalamualaikum, 
Petang tadi telah berlangsungnya satu event wajib bagi pelajar-pelajar FSPPP, tak kira lah status mereka tu junior ataupun senior macam aku ni. Yang peliknya, untuk tahun ni ada dua "Taklimat Bersama Dekan FSPPP", yang besar dan gilang gemilang telahpun berlangsung di Kampus Seremban 3 yang menempatkan pelajar-pelajar FSPPP yang terdiri daripada pelajar tahun pertama dan kedua, serta bahagian ke lima. 
Manakala, event yang lebih kecil telah pun selamat dijalankan di Dewan Seri Budiman, UiTM Shah Alam yang menempatkan student senior, hehe..iaitu bahagian ke enam yang terdiri daripada student Sains Pentadbiran (AM228) dan Pentadbiran Korporat (AM225). 
 
Event ni macam biasalah, diuruskan oleh Sekretariat Mahasiswa Fakulti yang membantu menguruskan program fakulti. Tidak seperti di Kampus Seremban 3 yang diuruskan oleh sebahagian besar SMF, di Shah Alam cuma ada beberapa orang SMF, dibantu oleh beberapa kerat student part 6 dan juga a part of BACAS.
Of course untuk this time, aku tak mengambil bahagian untuk menguruskan event wajib ni. Since, status aku pun pelajar biasa..hii. Dapat lah merasa jadi "student", rasanya aku dah berpeluang mengendalikan program ni sebanyak tiga kali waktu memegang jawatan sebagai SMF dulu. 
Program tadi sekejap je, mula pukul 2.30 petang then dalam pukul 4.30 dah habis. Nasib baik ada minum petang sebab hujan lebat gila tadi.
Cukup lah roti hotdog "1901" ni..haha, buat lapik perut je. Sebab budak-budak ni ada plan nak keluar makan.
Alhamdulillah, hujan yang dinantikan turun dengan banyak dalam minggu ni. Boleh katakan setiap petang hujan which made my sleep sangat menyedapkan..huu.
Ni la plannya, "early dinner" or some of us kata "late lunch" kat Anggerik Deli, Hotel UiTM. Reserved tu..haha
Belum sampai order lagi dah nak isi customer satisfaction form..:-p
Puas jugak lah makan kat sini. Harga? Of course lah lari bajet normal sikit, tapi bukan selalu pun makan sini. Tak rugi pun try. Before this ada sekali je aku makan kat sini, itu pun time aku Part 2, Madam Hezlin belanja sebab tolong dia monitor mid term kat kelas Statistic..hii, good old time..:-)

Jadi, itu lah cerita petang ni. Tak sabar tunggu Ahad ni, it's show time guys! The game is on!

No comments:

Post a Comment