Friday, March 7, 2014

Kisah AKU n Masalah Registration?

Assalamualaikum semua, minggu ni aku tak pergi kelas langsung ..haha, rekod ni, first time dalam sejarah hidup aku sebagai student tak pergi kelas, bukan hari pertama je, minggu pertama tu..hii. Nak buat macam mana, salah kan fakulti tu. Aku pun tak tau lah apa masalahnya sampai tak dapat nak betulkan masalah register kelas ni.
Tengok ni, baru 3 kelas je aku register. Ada dua lagi, rasanya dah dua minggu jugak benda ni tak settle-settle. Pasal kelas pulak, untuk semester 6 ni aku nak masuk kelas A, instead off B. Bukan apa, sebab waktu nak register subjek core tu, kelas B dah penuh. Mengingatkan yang KPP ada pesan, kalau register subjek core kelas A, maknanya semua subjek kena kelas A jugak with exception to elective subject.
Masalah lagi bila student Part 6 yang sepatutnya berpusat kat Shah Alam tiba-tiba ditukarkan ke Kampus Seremban 3 dalam Student Portal. Apa lagi, semua naik angin lah, dah la kat Shah Alam ni panas, memang aku pun panas jugak tadi. Nasib baik Faizah cakap, tu masalah teknikal and fakulti still tengah fight untuk tackle problem ni. Ye la tu, benda dari awal aku masuk degree tak settle-settle. Sekejap kata auto-registration, sekejap manual, sekejap suruh bersabar, pastu suruh masuk kelas mana-mana. At the end, student jugak yang sakit kena tukar balik, sebab tu minggu ni aku tak pergi kelas..haha

Erm, apa-apa je lah. Diharap dengan pengurusan baru, FSPPP akan bergerak dengan lebih aktif dan lebih cemerlang for its citizen.

p/s: I'm thinking to start a brand new segment for this blog - "Six Sigma With Farid"...haha, okay tak. Maybe akan buat tutoring about the basic of Six Sigma Methodology..:-)

No comments:

Post a Comment