Wednesday, July 18, 2012

Kisah AKU n Pagi Tadi

Salam semua, hidup menganggur ni memang lah amat tak menyeronokkan. Bangun tidur makan, lepas tu masuk bilik main laptop. Tu la rutin sejak aku balik rumah ni. Tapi tadi aku memberanikan diri untuk masuk kawasan renovation rumah aku. Saja nak check as well as untuk amik beberapa barang such as buku, spender, baju sikit..hehe
Ni pintu depan. Asalnya ni ruang tamu, tapi ayah extend jadi lagi besar plus plaster siling tu.
Mak cakap, tengah aku ada kat rumah ni. Apa kata jadi budak penghantar air, makanan kat abang-abang yang buat kerja tu..Huu, sory la mak abang bukan kerja kat restoran dulu..:-)
Ni la depan rumah aku. Kata ayah muat la nak letak 2 bijik kereta kat dalam tu.

Kat sini la aku and family aku tinggal sekarang. Ni rumah jiran aku - kawan ayah. Kerja PETRONAS jugak macam ayah aku. Tapi selalu outstation and dia selal bawak family. Memang takde orang la.
Renovation ni start dah lama jugak - bulan 5, mak cakap seminggu sebelum raya baru settle..Mak jugak cakap, bagus lah kalau aku tak kerja sebab boleh tolong angkat kotak-kotak tu masuk rumah balik nanti..
Haa, ni tempat pembaringan aku. Tengok tu, banyak tak kotak. Ni pun katil jiran aku sebab katil aku tinggal kat rumah sebelah. Wuu, kerasnya tilam. Complain je tau aku ni.
Sesi memunggah barang. Proses mencari buku untuk dibaca waktu cuti semester ni. Serius rasa tak best kalau duduk rumah aje..
Ni lah buku yang aku nak baca sepanjang dua bulan ni. Semuanya pasal management - Human Resource, Total Quality and Management. Aku berazam nak jadi seorang manager yang bagus, mampu menjaga anak buah, bagi motivasi..sentiasa bagi komitmen dan banyak lagi. Aku nak belajar jadi leader dan manager yang bagus. Prof Zul yang galakkan aku baca buku sebab beliau cakap dengan ilmu kita boleh jadi manager yang bagus. Ingat 7 Trait of Leadership - salah satu daripadanya. Knowledge and Intelligence. A great leader have knowledge to distinguish themselves with misleaders.

In conclusion, adalah benda sikit aku nak buat waktu cuti ni daripada termenung cam orang kat Tg.Rambutan. By the way, wish me luck and dapat maintain kan momentum study ni.

2 comments:

  1. salam kenal ...
    menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
    di tunggu kunjungan balik.nya!terimakasih ...

    ReplyDelete
  2. salam kenal ...
    menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
    di tunggu kunjungan balik.nya!terimakasih ...

    ReplyDelete