Thursday, June 21, 2012

Kisah AKU n Sepetang di EMAS 2

Salam semua, minggu ni ialah minggu lecture terakhir untuk semester dua, cepat je masa berlalu. Rasa macam baru semalam aku daftar untuk part 2 ni. Aku contact Prof Zul semalam just nak tanya ada tutor ke tak, katanya ada untuk bagi semua assignment, mid term paper and carry mark. Tunggu punya tunggu, dah 4.45 pun still tak masuk, rupa-rupanya ada berapa kerat lagi budak kelas BA2A and BA2B yang tengah consult dengan Prof. Aku persuade Prof untuk explain kat student BA2C yang dah start boring and bengang, last-last Prof Zul cakap siapa yang nak settlekan and tau markah, boleh tunggu dia..yang tak nak boleh balik, so aku decide untuk tunggu sebab nanti kena jugak nak tau markah-markah tu, just for speculative and evaluation purpose, as well as benchmarking.
Ni before Prof masuk kelas, tak ramai pun. Ada lah dalam 20 orang je tadi. 
Ni pulak waktu Prof dah declare yang tutor untuk semester ni dah habis, tapi diorang ni pun sama macam aku jugak, nak settle semua benda dengan Prof hari ni.
Budak kelas lain memang lama lagi nak settle, so memang agak lama jugak la kami tunggu tadi. But, kitorang guna masa yang ada untuk discuss tentang jamuan perpisahan kelas BA2C ni, insyaAllah hari Sabtu ni. 
Kumpulan sasaran aku untuk jamuan ni cuma student-student yang union (BA1E and BA2C). Fuhh, statistic gitu. Maksudnya kawan-kawan yang dulunya sekelas dengan aku waktu part 1 (BA1E) dan yang sekarang ni BA2C. Then, bila finalize balik ada dalam 12 orang (Aku, Joe, Yat, Helmy, Yasin, Pok Jad, Faiz, Wan, Eyka, Syafa, Zaza dan Izzah..kitorang cuba jugak tarik Bro Sabry..kalau-kalau dia nak join la)
Aku tak expect yang budak-budak BA2C yang lain akan join jamuan kitorang.Itupun lepas aku buat pemerhatian selama satu semester ni, agak susah nak berkawan dengan diorang. Ke aku yang tak friendly? Tapi aku yakin, aku memang dah failed dalam tugasan untuk menyatukan diorang semua.
So, yang tinggal cuma beberapa orang yang aku letak nama diorang tu la. Berharap sangat yang kami akan terus jadi classmate sampai keakhir pengajian kami disini nanti. Nampak sangat wujud puak dalam kelas ni, ngeh2x..memang tak dapat dielakkan. Bukan apa, aku berani mengaku kumpulan yang inilah paling kurang menyusahkan aku - rekod kedatangan baik, yuran kelas bayar, cuma kalau ada yang lambat datang tu takpelah.
Lepas tu kami bergerak ke bilik komputer depan bilik Prof, senang nak tengok kalau group lain tu dah habis consult ke belum. Kat sini, Joe dapat berita baik. Tersenyum je sepanjang petang tadi. Tahniah Joe, apa tunggu lagi. Masuk la line, biar si SK tu melepas nak perempuan idaman kau tu.
Kami masuk bilik Prof Zul dalam pukul 6.30. Tak lama pun sembang, Prof Zul komen sorang-sorang then balik. Tapi adalah dalam satu jam jugak dalam bilik Prof. Seronok jugak sembang dengan pengajar veteran ni, semua benda nak kongsi. Seronok jugak, sebab dapat tengok excitement and karenah Prof ni, kelakar sebenarnya. 
Tapi yang paling aku happy, akhirnya Prof Zul sebut nama aku dengan betul jugak tadi..First time, nama Farid tu kedengaran dari mulut beliau, huu. Untuk semester ni, bersepah-sepah nama dah Prof bagi kat aku - Che Mad, Mad Malaya, Ahmad Razi, Rashid, Daud..huu, aku pun macam dah tak kisah sangat. Belum campur budak-budak tu panggil aku Farouq lagi..
Ni markah aku dapat for midterm test tadi, 34 per 40, tak la banyak mana pun tapi bangga la jugak sebab dua-dua esei question dapat 9.5 per 10..huu, quite an achievement la. Cuma slack kat true and false je, tapi takpe aku bersyukur atas markah ni Ya Allah. Semoga carry mark aku pun secantik ni jugak. Amin

So, esok lecture LAW yang terakhir dan juga sebagai penutup minggu kuliah semester dua aku di UiTM. Insyallah, ada lagi entri yang bakal menunggu, mungkin untuk preparation for final examination and also jamuan perpisahan tu. Salam

No comments:

Post a Comment