Saturday, June 23, 2012

Kisah AKU n "Operation Cleaning For Freedom"

Salam semua, hari ni takde benda nak buat. Bangun pun pukul 10 pagi tadi tengok takde siapa kat rumah. Haa, ni lah masanya untuk aku laksanakan "Operation Cleaning For Freedom". Dah lama plan nak bersihkan bilik, yelah..lepas ni dah nak exam. Orang cakap, nak belajar bilik kena kemas dan bersih so that kita pun tak tertekan. Plus, esok parents aku nak datang rumah. Mestilah kena kemaskan bilik, kat rumah pembersih kat sini, lain pulak ye dop..huu, and lagi satu. Rutin mengemas ni kenalah selalu diamalkan, nanti dah kahwin senang lah, tak de nak buli isteri tiap-tiap minggu. Ok la, so I present to you - "Operation Cleaning For Freedom"
Baju-baju ni minggu lepas punya, tak angkat-angkat lagi..huu, malas betul.
Ni asalnya tempat aku sidai baju, this is titik terkotor sekali dalam bilik aku, dari jauh tak nampak. Bila tengok dekat, MasyaAllah..sebab hari tu ada leaking sikit kat siling atas dia tu, so habuk-habuk tu melekat sebab campur air leaking tu.
Sapu sampah u olls, berkain pelikat and tak pakai baju. huu, santai je la. kira okay la tu, cuba kalau berspender je..ngeh2x. Bukan ada perempuan pun, err..agak-agak ada orang dengar tak aku melalak sorang-sorang tadi.
Ni la kotoran kat titik kotor tu. Banyak kan, getah pun ada sekali..hii
Tak puas dengan tu, aku nak sapu jugak bawah tilam aku tu. Memang selerak habis bilik aku tadi, macam tongkang pecah gila.
                                 
Kemas dan bersih seperti biasa.
Lipat kain yang minggu lepas punya, kalau mak aku bukak almari baju aku boleh pengsan dia..huu
Yang ni pun clear balik, tapi lepas ni nak sangkut baju yang tengah dok machine sementara aku bersihkan bilik ni.
Baju nak pakai waktu exam nanti, cam biasalah tradisi pakai formal.
Haa, ni nota yang tak dituntut and lebihan budak kelas aku. Aku tak tau nak buat apa, tanya diorang kata dah dapat semua, tapi macam mana ada lebih ni. Sedangkan waktu photostate, aku dah kira betul-betul. Erm takpelah, oleh sebab aku dah tanya tapi takde siapa nak tuntut, aku declare ni semua hak aku - jual boleh dapat duit..huu
Meja tempat aku bakal berperang fizikal dan mental. Sekarang ni kemaslah, tengok lah nanti. Selama mana kekemasan in bertahan, huu..

No comments:

Post a Comment