Tuesday, March 20, 2012

Kisah AKU n Sepetang Di PAS

PAS? Bukan parti pembangkang tu, takde keje aku nak cerita pasal diorang kat blog aku ni. Erm, PAS here refer to Plaza Alam Sentral. Sebuah pusat membeli belah yang agak terkenal kat Bandar Shah Alam, Selangor. Berfungsi sebagai tempat lepak ringan-ringan untuk student-student IPTA dan IPTS sekitar sini. So, hari ni Rizki datang Shah Alam. Katanya nak makan sama-sama dengan Muhaimin, Abg Nezam and Zaza. Oleh sebab kelas aku hari ni petang, pukul 6. So aku decide untuk join diorang.
Diskus nak lunch pun amik masa yang agak lama. Last-last Pizza Hut Sec.7 jugak jadi the winner.
                                               
Mr. Muhaimin, still sama..erm, cuma baru tau yang dia ni dah masuk SMF FUU. Tahniah!
                                     
Amboi, sembang apa tu..?
                                    
With Abg Nezam, masuk sem ni dah 4 semester kitorang bersama. Walaupun lain-lain fakulti. 
Kekenyangan.

Lepas makan Rizki ajak pergi PAS, nak main bowling katanya. Aku bagi alasan nak shopping baju padahal malas nak join sebenarnya. Segan la nak main, mana reti. Last main dalam kurang 2 tahun lepas, waktu asasi.
Cik Zaza, petang ni kitorang ada kelas pukul 6. Waktu start main dah pukul 4.00 , risau jugak takut terlepas. Kadang-kadang tu terfikir jugak "Lecturer ni ada ke, tadi call x angkat pun.." Sebab, dah 2 minggu beliau tak masuk kelas.
                                     
Rizki dan Zaza. Diorang ni dulu satu sekolah, duduk pun dekat-dekat kat area Setiawangsa, tak silap aku la. 
Walaupun berbagai alasan diberi, akhirnya aku tunduk jugak dengan diorang. Lantaklah, longkang pun longkangla..peduli apa aku. Game yang aku mampu main dengan baik hanya badminton je..huu
                                              
That's not definitely a watermelon. Betulkan mata anda. :-p
                                   
First game tadi. Tak sangka nombor 3..huuu, ingatkan last.
Sebelum game kedua. Rehat jap.
                                               
Rizki memulakan langkah cemerlang dengan strike pada awal permainan.  
                                               
Tetapi untuk game kedua ni, Zaza rules the lane. 4 strike berturut-turut pada pertengahan game cukup buat kitorang rasa macam nak blah dari Shah Alam Mega Lanes tu..huu
Senyum Darlie, bak kata Komander Nazi. Waktu ni dah pukul 5.15. Aku biasanya pergi kuliah pukul 5.45. Tapi dah tak kisah pun, sebab so-so je otak aku ni nak belajar petang-petang yang best ni. Aku cakap kat Zaza tadi "Useless CR, sebab bukannya try nak contact lecturer, boleh pulak berfoya-foya main bowling.."
Game kedua - dapat nombor 3 lagi. Still tak percaya bukan aku yang last, haa.
5.30 kitorang blah, picture kat atas ni nostalgia betul sebab waktu kitorang asasi dulu selalu snap picture dalam tandas. Sekarang ni masing-masing dah besar, rasa macam sekejap je. Rizki hantar Abg Nezam kat Jati, then drop aku pulak. 

Menlihatkan jam dah pukul 5.50, aku bergegas naik atas. Telefon Deq Joe nak tanya ada kelas ke tak, pastu dia cakap - "Lecturer dah masuk". Sedangkan waktu tu aku kat rumah lagi. Akupun capai kunci motor, helmet , beg semua berlari kebawah.

Sampai kat kelas, banyak gila mata tengok aku. Terlupa pulak hari ni kelas lecture (3 kelas gabung). Alah, baru lambat 10 minit, bukannya aku tak datang langsung. Dengan muka pucat, akupun minta maaf and cakap kat lecturer 
"Sorry Sir saya lambat, sebab baru balik dari klinik.." :-)

1 comment: