Sunday, March 4, 2012

Kisah AKU n First Day at Safe House

Assalamualikum semua, semalam aku "daftar" masuk rumah sewa aku. Banyak benda yang kelam kabut jugak jadi, bayangkan aku dah sampai kat Shah Alam but then baru perasan yang aku tertinggal matrik kad dengan wallet. Ayah yang tersayang janji nak datang pagi ni , from Shah Alam ayah, mak and along akn bertolak ke Melaka. Kakak aku pun daftar jugak kat UiTM Melaka. Sampai je, aku kemas barang sikit then ayah aku nak tengok cara aku bawak motor kat sini, nervous gila la weyh. Aku rasa macam tak sedia lagi la. Kuliah dah nak start esok, erm..takpelah, lama-lama biasa ar.


Tempat aku berehat, tidur dan sebagainya, oops..jangan fikir bukan-bukan pulak. Rumah sewa ni aku bayar RM 200, for satu bilik, elektrik, air plus maintenance. Isi rumah - 3 orang campur aku, mereka dua-dua law student, kawan aku jugak time asasi. The owner, Mr. Mujahid..haa, duduk dengan dia ni lagi. Tapi rasa beruntung bila dapat masuk dalam inner circle dia ni, sebab dia cakap bukan calang-calang orang boleh duduk dalam ni. Hanya insan bertuah yang dia pilih je - aku and Mr. Afiq..
Tempat study, rak biru yang bertuah tu aku still guna dari semester pertama asasi.
Almari baju, cermin panjang, kotak maggi (mujahid tak makan maggi, nanti dia kata dia bakar mana-mana maggi yang dia nampak..huu), and yang paling penting - kat atas tu, reket badminton plus 5 tabung shuttlecock yang dikutip waktu cuti sem..:-)
Suasana malam, erm..lapar pulak. Mesti korang terfikir, kenapa nama tempat ni aku panggil Safe House, dah owner sendiri yang cakap camtu. Sebab, kitorang yang dok sini nak lari daripada kesibukan aktiviti kolej and kupon aktiviti yang wtf, serta JPK yang sucks!

Ini je la dinner aku and Mr. Afiq malam ni. Kalau dulu, lepak-lepak dengan ex-roomies, bajet mini reunion la konon..

4 comments:

  1. kau panggil aku Mr. Afiq dlm blog ni farid? hahaha. bila nak tukar background ni? simple sangat lah.. letak la gmbr TGNA ke, DSAI ke, baru meriah sket. LOLOLOLOL!

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama dah entri ni bro..ini entri first aku jd penghuni safehouse..haha. gila nk letak diorang, spiritual leader ko tu..haha

      Delete
    2. LOL! spiritual leader, forever and ever. aku ada nickname baru utk dia; mein Grand Fuhrer. hahahaa. Liverpool menang lwn City td, seronok btul aku. hahaha. mcm mana kehidupan kau skrg? x sunyi ke? jgn buat bnde x elok sorg2 farid... ;P

      Delete
    3. aku okay je..lately, memang agak busy so ada kat rumah pun nak tidur je..haa. untunglar liverpool bakal champion season ni. tapi last game dengan newcastle..:-p

      Delete