Thursday, November 3, 2011

Kisah AKU n Malaysia Kini

LGBT? Huh? Apakah ini, Lesbian, Gay, Bisexual and Transgender..Yaah, that's right. Kegilaan apakah yang telah melanda Malaysia sekarang ni. Isu murtad, Perhimpunan haram, Penderhakaan terhadap titah Sultan, Mahasiswa yang dah tak sedar diri tau nak berdemo (belajar dululah bodoh..), pemimpin songsang dan juga pemecahbelahan orang Melayu. Apa yang diterangkan ialah realiti yang melanda rakyat Malaysia - aku sangat takut akan kesemua benda-benda yang dijelaskan ini - sebab ia melibatkan orang Melayu.

Melayu Murtad - sangat tak asing lagi. Kes Lina Joy yang paling mendapat perhatian. Keputusan mahkamah 2 berbalas 1, nasib baik tetapi apakah kesannya. Semakin ramai lagi yang hanyut, kes-kes tersembunyi yang tak dibuka. Ambiga yang tidak menyokong keputusan itu berusaha untuk membantu merealisasikan impian lahanat Melayu yang mahu menukar agama.

Perhimpunan haram jadah BERSIH, didalangi oleh mastermind Melayu Kristian, Ambiga..ianya disertai oleh beberapa pemimpin parti Pakatan..Ketua Kafir, tetapi pengikut terdiri daripada orang Melayu Islam. Liputan kurang ajar dan tidak professional media global memberi pandangan negatif untuk pentadbiran DS Najib - malah dihina oleh rakyat Great Britain ketika lawatannya.

Penderhakaan terhadap titah Sultan. Ini berlaku ekoran daripada tindakan JAIS menyerbu sebuah gereja. Prof Aziz Bari yang berlagak hero cuba membetulkan titah Sultan Selangor yang menyokong tindakan JAIS. Lantas, UIA menggantung Prof Hero ini - kemudiannya berlaku demo mahasiswa menuntut penarikan penggantungan, siap nyala2 lilin gitu..menariknya, bukan sahaja pelajar UIA, IPTA lain pun ada jugak..kali ni menuntut pemansuhan Sek. 15 AUKU. Guys, habiskan belajar dulu, tanggungjawab kita sebagai seorang anak dan mahasiswa adalah untuk menuntut ilmu dan merealisasikan impian keluarga, bukannya berpolitik

Pemimpin songsang - err, no komen sebab aku pun tak tau kesahihan informasi yang dibaca. Tapi kalau betullah informasi tu, kamu semua nak hidup dipimpin oleh pemimpin yang tak betul zahir dan batin..

Pemecahbelahan orang Melayu - sangat realiti. Terpisah dek kerana berlainan idealogi politik. Yang peliknya, ada orang Melayu yang ikut Kafir, ada orang Melayu yang setuju "entrenched clauses" seperti Artikel 153 dimansuhkan - kesan malapetaka sangat dasyat yang bakal menanti : Hak Melayu dan Bumiputera terancam, kalau sekarang pun dah selalu didesak, apatah lagi ketika zaman pemerintahan mereka and it should be "Zaman Kegelapan Melayu/Bumiputera Malaysia".

Terakhir sekali, LGBT. Manusia-manusia yang perangai tak sedar diri. Bagus pun kalau nak berhimpun, sampai kat sana - kita rejam diorang dengan batu sampai mati. Si Ambiga ni lagi yang jadi pemimpin nya pun..alahai korang.

Konklusinya, aku semakin faham politik Malaysia ni - hidup kerajaan DS Najib Razak. Semoga terus memerintah, bungkuskan PR dalam PRU 13 nanti..Amin

No comments:

Post a Comment