Wednesday, November 23, 2011

Kisah AKU n The 26th SEA Games Football Finale - Malaysia VS. Indonesia

Mungkin lambat sikit update pasal ni, but eventhough dah beberapa hari berlalu - event ni la jugak yang selalu disebut-sebut oleh rakyat Malaysia di facebook, blog, newspaper and by mouth. So, hari ni seperti yang dijanjikan - aku nak story tentang pengalaman aku dan roommate dalam menyaksikan perlawanan final diantara Garuda dan juga Harimau Malaya.
P/S: kebanyakan gambar tak sempat dicensorkan, viewer discretion is advised.

Disebabkan ada Prinsip Akaun keesokan harinya, aku memutuskan untuk study sambil dengar je ulasan commentator tu - alah, macam orang zaman dulu-dulu nak tau keputusan Olimpik. But, pas half time je, temptation tu tak dapat dinafikan - aku decide untuk tutup buku pelan-pelan then join diorang. Err, lupa nak inform, kami tengok match tu from Syamyl, CSL yang ada function TV..
 Dah ramai pulak yang nak join - kotak air mineral aku tu bukanlah perfect spot untuk tengok ramai-ramai, so - misi mencari signal.
 Bro Ijat, photographer bersama malam tu..
 Menunggu wisel penamat, still terikat sehinggalah perlawanan dibawa ke ET. Debaran penalti menyusul..
 Komited betul Ijat ni, sampai keluar bilik nak amik gambar kitorang..
 Penerangan from Bro Aqi tentang sudden death, seingat aku la..ha3x
 Fakri Saarani tak masuklah pulak..adoyai..
Baddrol Bakhtiar, kapten Harimau Muda menjaringkan gol kemenangan. Gegak gempita jeritan anak-anak muda yang menyokong dari bilik P3115 - walaupun tak mampu nak ke Gelora Bung Karno - kami sebagai rakyat Malaysia dan pelajar UiTM yang berwawasan sentiasa menyokong skuad Malaysia walau dimana kami berada..
Dah habis..riak muka yang exaggerated..abaikan yerp. Happy sangat tengok skuad Malaysia kita menang Ibu Segala Emas..

- Bilik lelaki, normallah keadaan macam ni..bukan cam dulu...hu3x

Tahniah untuk skuad bimbingan Ong Kim Swee dalam mempertahankan pingat Emas yang dituai sejak  edisi 2009 dan diharap dapat mengekalkan status kita sebagai raja kat Asia Tenggara ni..Amin.

Ooops, tak habis lagi ni - aku nak menempelak sikap dan atitude kurang ajar segelintir rakyat Indonesia terhadap rakyat Malaysia. Dah lah, tak payah nak ngade-ngade nak bid lagi - dah terbukti anda semua memang tak layak nak jadi tuan rumah. Korang bakar bendera kami, ejek pemain kami, hina lagu kebangsaan kami, bagi "special" treatment kat kami..lepastu tuduh player kami guna bahan larangan...WTH??

"All I said was, they don't respect you, they don't respect our flag, they don't respect our King and they don't respect your parents. If you allow this to happen, then you are cowards. You must teach them what beng Malaysian is all about" Ong Kim Swee

Cuba fahami dan dalami kata-kata jurulatih Harimau Muda itu - sangat patriotik dan juga secara automatik membangkitkan semangat kebangsaan didalam diri aku..

p/s: Bangga menjadi rakyat Malaysia, hidup didalam suasana aman damai dan harmoni, tengah pasang impian nak menghadiahkan sekalung pingat emas untuk Malaysia..ye tak, Joe??

2 comments:

  1. kene sume nampak nipples?..mampus kalau moja tgok..haha

    ReplyDelete
  2. berani dia datang bilik aku..tak pasal-pasal kena karate dengan wakil UiTM..ha3x

    ReplyDelete