Sunday, September 13, 2015

Kisah AKU n A Night at Festival City

Assalamualaikum, 
Setelah melalui minggu-minggu sukar di pejabat, aku decide to call for a rest. So, petang semalam tengah berbaring aku capai henset and terus call my trusted friends, Afiq and Dolah dan propose untuk hangout malam tu. Mula-mula ada yang keberatan since sekarang ni pun pertengahan bulan. Later, aku pun offer untuk payung the whole activities, and unsurprisingly diorang pun agreed, haha,,
Around jam 8.30 aku keluar rumah pickup Dolah and Afiq then terus menuju ke KL. Kalau ikut plan asal nak ke Space U8 Bukit Jelutong, tapi dah lewat sangat and mall situ pun tutup awal, so kami bersetuju untuk ke KL Festival City Mall kat Setapak.
After beli tiket wayang kat MBO, kami pun start our first aktiviti malam tu dengan berkarok. Tengah batuk-batuk pun still nak karok lagi aku ni, haha.
One of the reason kami hangout semalam pun untuk celebrate Afiq yang bakal memulakan karier akauntansinya di Koperasi BIMB. Congrats bro, godspeed for your rat-race!
Nasib ada bro-bro ni, kalau tak mereput lah aku kat rumah tu. Eleh, ni pun bila dah kena sogok dengan duit baru nak join..haha
Semalam karok lagu-lagu jiwang je.:-p
Pukul 12.30 malam, kami ke MBO untuk meneruskan aktiviti kami malam tu. 
Plan nak tengok cerita Bravo Lima, tapi takde pulak dalam midnight list. Sudahnya tengok Maze Runner - The Scorch Trial. 
Aku kalau nak tengok movie lagi prefer kat MBO sebab alang-alang ada membership card, so dapat point kalau cerita tu macam shit pun..huu. But Maze Runner ni memang best, tak menyesal pun tengok. I'm waiting for the sequel, katanya 2017 nanti..:-)
Dalam pukul 3 pagi, kami singgah minum malam kat Pudu, tak lama pun lepak kat sini. Cuma sembang kosong pasal hal kerja, politik. Around 5AM, kami bergerak meninggalkan KL, drop Dolah and Afiq kat rumah diorang and finally sampai rumah betul-betul time azan Subuh. Apa lah nak jadi aku ni, haha..:-p

So, itu lah cerita malam minggu aku semalam. Another tipikal story yet interesting, at least for me lah.

P/S: Cuti Hari Malaysia ni nak buat apa ek?

No comments:

Post a Comment